Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaler din virksomhed medielicens?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden 1. januar 2007 har alle virksomheder med ansatte og en rimelig forbindelse til internettet skullet betale den nye obligatoriske medielicens, fordi medarbejderen/medarbejderne kan se DR og TV2 i arbejdstiden via PC-erne. Men jeg synes, det tegner sig et billede, som jeg gerne vil have af- eller bekræftet. Derfor:

Betaler din virksomhed medielicens?

 

  • Ja (15%)
  • Nej (85%)
  • Totalt antal stemmer: 60
Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ret vildt resultat!

Hvis det er en enkeltmandsvirksomhed der drevet fra egen bopæl, og man betaler licens privat, er der vel ingen problemer..? Og det tror jeg de fleste iværksættere herinde gør.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette/Inloco:

Nej. Enkeltmandsvirksomheder uden ansatte skal ikke betale særskilt erhvervsmedielicens.

Men det er vel netop derfor der er flest nej'er så? Smile

~
Anja

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 89
Fra  Bjerre Trykkeri og Forlag ApS Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg betaler, og kan efter diskution med DR-licens heller ikke slippe, trods det at jeg ikke ser tv når jeg er i firmaet (har slet ikke lyd på min pc) :-( 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Computerworld har lige skrevet en artikel om det i dag - den findes her.
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med enkeltmandsvirksomheder uden ansatte prøvede jeg at skrive mig ud af, da jeg formulerede spørgsmålet, men du har da ret, Anja, undersøgelsen her er jo ikke lukket for dem med personligt ejede virksomheder uden ansatte, så jeg får nok flere "nej"-svar end jeg ellers ville, hvoraf nogle med god ret siger nej, fordi de slet ikke skal betale.

Og som Bjerre beretter virker reglerne nogle gange ikke helt retfærdige.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke opdaget den med medielicensen.
Min situation er følgende:
Jeg har kontor i privaten.
Min eneste ansatte har hjemmearbejdsplads - hun kører på sit eget private internet, og betaler formentlig selv licens.
Af kontrakten fremgår, at hun selv er forpligtet til at have adgang til internettet.

Og så til det store, overraskende spørgsmål: Skal jeg betale medielicens for min ansatte?

mvh Hans

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans: Hvis din medarbejder betaler for den private medielicens, som de fleste af os vel gør, derhjemme, skal der ikke betales særskilt medielicens for hendes internetadgang. 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Min situation (helt ærlig og uden snyd):

 

Jeg ejer ikke et TV privat. Det gør mit firma heller ikke. Internet (og højhastigheds mobilnet) ejes af firmaet, der uden ansatte ikke er forpligtet til at betale licens.

Jeg betaler derfor ikke licens overhovedet. (Min kæreste betaler dog radiolicens - og det dækker også mit begrænsede behov for radio)

Når det så er sagt, så kan jeg slet ikke forstå, hvorfor virksomheder skal betale medielicens. Så vidt jeg véd, så leverer DR ikke ca. 1/3 erhvervsrelateret stof. Faktisk leverer de ufatteligt lidt, som er, hvad man kan kalde erhvervets pendant til public service, "business service", hvis overhovedet.

Ansatte bliver betalt for at arbejde. Når ansatte benytter internet, sker det i arbejdsmedfør - med mindre de lusker sig til lidt privat browsning. Med de ansatte, der browser privat, smutter nok kun i sjældne tilfælde ind på dr.dk for at se seneste tv-avis - og hvis de gør, så er de nok alligevel dækket af licensen derhjemme i privaten.

Det er altså en dobbelt skat for noget, som slet ikke levere nogen form for vare. Penge kastet direkte ud af vinduet, hvis I spørger mig.

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)