Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU og egen virksomhed

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tommy Jakobsen:
Og tak fordi du siger det med fagbøger osv., for jeg har da overvejet det og er godt klar over man skal passe på. Men jeg har nu heller ikke tænkt mig at udnytte det - formålet er ikke at snyde nogle her. Hvad med ting som internet og telefon - skal man være opmærksom på det? Virksomheden kan ikke fungere uden, men omvendt kan privatlivet heller ikke? :-)
 

Min tanke er, at du jo driver "fritidsvirksomhed" og har hjemmekontor.
Jeg kender ikke reglerne for den slags i detaljer, men der er nogle ting i den henseende, som SKAT ikke er så glade for. Internet og mobiltelefon vil jo blive brugt delvist af dig personligt og af firmaet - jeg mener skat har lavet en fordelingsnøgle for, hvad der skal beskattes hvor...

Du kan knap nok bruge tommelfingerreglen "Ville det være acceptabelt at en almindelig arbejdsgiver betalte dette for mig?" for du er ikke en almindelig arbejdstager som selvstændig. Normalt, hvis SKAT kaster sig over dig, er det ikke sådan, at du kommer i fængsel for at have trukket en skolebog eller kontorstol for meget fra... du bliver bare personligt beskattet af det. Og det rammer jo lige præcis dig hårdt, får så kommer SU folkene løbende og råber op om tilbagebetaling.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lønne:
Min tanke er, at du jo driver "fritidsvirksomhed" og har hjemmekontor.
Jeg kender ikke reglerne for den slags i detaljer, men der er nogle ting i den henseende, som SKAT ikke er så glade for. Internet og mobiltelefon vil jo blive brugt delvist af dig personligt og af firmaet - jeg mener skat har lavet en fordelingsnøgle for, hvad der skal beskattes hvor...

Du kan knap nok bruge tommelfingerreglen "Ville det være acceptabelt at en almindelig arbejdsgiver betalte dette for mig?" for du er ikke en almindelig arbejdstager som selvstændig. Normalt, hvis SKAT kaster sig over dig, er det ikke sådan, at du kommer i fængsel for at have trukket en skolebog eller kontorstol for meget fra... du bliver bare personligt beskattet af det. Og det rammer jo lige præcis dig hårdt, får så kommer SU folkene løbende og råber op om tilbagebetaling.

Jeg kan godt se problemet.. Har SKAT beskrevet noget om dette nogle steder? Umiddelbart kan jeg ikke finde noget på deres hjemmesiden.

Hvis nu man bliver beskattet fordi jeg har trukket en kontorstol for meget fra, vil det så kun være for den ene genstand?

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Der er ingen regler om hvor grænsen går, det er en gråzone, det hele er baseret på en objektiv vurdering. Så hvis du synes det du er i gang med ikke er helt rigtigt, jamen så er den gal.

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

singleton:

Der er ingen regler om hvor grænsen går, det er en gråzone, det hele er baseret på en objektiv vurdering. Så hvis du synes det du er i gang med ikke er helt rigtigt, jamen så er den gal.

Så er det jo ikke nemt.

Når men I skal have tak for nu - hvis nogle har mere hører jeg det selvfølgelig rigtig gerne. Men jeg har nu en del at kigge nærmere på. Tak!

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Jakobsen:
Så er det jo ikke nemt.
 

Deraf den store bestandel af revisorer... der er en grund til at der er mange af dem og at de tager sig pænt betalt Tongue Tied 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne evt. overveje at framelde SUen de sidste par måneder af året. Gør du det, må du nemlig tjene ca. 15.000 om måneden (og det behøver nødvendigvis være de måneder du vælger fra, det beregnes over hele året).

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

De sparede SU kan du så tage som dobbelt inden for de sidste 12 måneder inden udd. slutter uden at det går ud over dit fribeløb. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fravælger i forvejen en del SU da min lønindkomst er forholdsvis høj i nogle perioder.

Så vidt jeg ved, er det ikke muligt at gøre brug af dobbeltklip efter de nye regler er blevet indført her for nyligt?

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke nye regler? Jeg har ikke hørt noget om det. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 3 (29 indlæg)