Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kom Igang Lån

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nibe
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

 Er der nogen herinde der har brugt muligheden for at få kom igang lån til opstart af deres virksomhed.Har stort set lavet alt hvad der hedder forretningsplan og budgetter til opstart af min virksomhed. Men problemet er rejsning af kapitalen til virksomheden. Det er et beløb i orden 350.000 til 450.000 kr på nuværende tidspunkt. Men der er desværre en lang forrenting på nogen af pengene. Og problemet er at det næsten ikke kan barberes mere allerede nu end jeg har gjort men har klart nogle visioner om hvordan det går. Uden nye investeringer skulle det gerne være betalt næsten alt tilbage efter 3 år. Men min umiddelbare opfattelse af markedet er bare at der bliver tale om forholdsvis store indkøb allerede igen til foråret. Har dog ikke været i min egen bank og fremlægge ideen for dem endnu men det skal da også prøves.

 

Det korte og det lange i det er jeg gerne vil høre om der er nogen der har gode eller dårlige erfaringer med den type lån til deres virksomhed.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lille paradoks: For at kunne låne sådan en mængde penge i banken, skal du allerede have penge (i friværdi eller andet aktiv). Hvis du har friværdi, så kan du ikke få kom igang lån (fik jeg i hvert fald at vide i Nordea). Hmm...

Fra Nibe
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 05:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Det du siger der virker overhovedet ikke til at give mening. Friværdi er vel ligeså som reelle kontanter. Men ellers behøves det heller ikke blive finansieret via kom igang lån. Men det villle da være rart hvis der var lidt mere garanti bag det lån man starter op med til sådan et projekt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken del af det giver ikke mening?

Fra Nibe
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Hornstrup:

Lille paradoks: For at kunne låne sådan en mængde penge i banken, skal du allerede have penge (i friværdi eller andet aktiv). Hvis du har friværdi, så kan du ikke få kom igang lån (fik jeg i hvert fald at vide i Nordea). Hmm...

Den del der er understreget giver ikke mening at man skal have enten friværdi eller aktiv. Og har man friværdi kan man ikke få kom i gang lån. Det giver ikke mening men det er vel også det du mener med at det er et paradoks.'

Har skam selv stuvet sammen efterhånden men ellers skal jeg finde ud af at finansiere det anderledes hvis det er. Det er jo bare lidt smartere for banken at der er dækning i fond på 75% så er bankens risiko jo minimal hvis det skulle kikse med det hele. Så ville jeg da være mere risikovillig med min kapital hvis det var mig der havde mønterne til at ligge. Men det er jo min holdning og ikke den banken ligger inde med.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Fiahgt:

Casper Hornstrup:

Lille paradoks: For at kunne låne sådan en mængde penge i banken, skal du allerede have penge (i friværdi eller andet aktiv). Hvis du har friværdi, så kan du ikke få kom igang lån (fik jeg i hvert fald at vide i Nordea). Hmm...

Den del der er understreget giver ikke mening at man skal have enten friværdi eller aktiv. Og har man friværdi kan man ikke få kom i gang lån. Det giver ikke mening men det er vel også det du mener med at det er et paradoks.'

Har skam selv stuvet sammen efterhånden men ellers skal jeg finde ud af at finansiere det anderledes hvis det er. Det er jo bare lidt smartere for banken at der er dækning i fond på 75% så er bankens risiko jo minimal hvis det skulle kikse med det hele. Så ville jeg da være mere risikovillig med min kapital hvis det var mig der havde mønterne til at ligge. Men det er jo min holdning og ikke den banken ligger inde med.

Jeg er stadig lidt i tvivl om du mener det er sætningen der ikke giver mening eller om det er det faktum at man skal have aktiver for at banken vil låne en mange penge til iværksætteri ;-) Anyway, jeg vil holde op med at pive for en stund og glæde mig over at der findes venturekapital i stedet for ;-)

 

Fra Nibe
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke dit sprog men bankens holdning der ikke giver mening. Men derimod det du siger lyder meget mere fornuftigt. Men hvordan fungerer venturekapital

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)