Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor - hvor findes de seriøse ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg plejer ellers at kunne finde alt på nettet, men åbenbart ikke denne gang, og søger nu råd her da der sikkert er mange af jer som lige ved hvor den slags findes :)

De investeringsselskaber jeg har fundet, har ikek engang ulejliget sig med at svare tilbage på henvendelser, så måske de har rigeligt at se til.

 Det jeg søger investor til er en 2½ år gl. virksomhed i kraftig vækst. Branchen er IT og "produktet" er distribution af software. Kunderne er stabile, og nye kommer til dagligt. Eftersom der er tale om distribution, betyder det tilbagevendende forretning fra kunderne (forhandlere) som er spredt over hele Skandinavien.

Jeg har gjort alt klar til at kunne tale med en investor - businessplan osv.

Kapitalen jeg går efter er 1 mio +    Skal bruges til finavnciering af daglig drift, og udvidelse med en eller 2 medarbejdere.  Der skal altså ikke investeres i uafprøvet teknologi, usælgelige varer eller inventar.

Alle gode råd modtages.

PS: Annonce er allerede oprettet på Amino Virksomhedsbørs - men jeg føler behov for også at gøre noget proaktivt.

Mvh
Leif

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Leif.

Jeg synes egentlig at det er for ringe, at en henvendelse til investorer ikke resulterer i mindst et lille svar retur - enten om de enten vil se på det og vende tilbage eller de ikke er interesseret. I vore dage kan det klares omkostningsfrit pr. mail eller telefon - og for de store steder er et frimærke trods alt ikke det, der vælter deres økonomi.

Investeringsselskaber har masser at lave, så det kan være, at det er grunden. Jeg hælder nok mest til, at det enten kan handle om at du henvender dig forkert eller der ikke er hold i dine planer. Og det er positivt ment. Der er jo mange måder at henvende sig og det er ikke "bare lige", når man skal sælge sin ide. Mange (også gode) projekter går i vasken på grund af dårlig videreformidling. Det kan være en god ide at tale med en rådgiver, hvor i sammen går igennem, hvordan projektet præsenteres - både for at få en aftale om et møde og præsentationen. Prøv eventuelt også at overveje om din udvidelse kan gøres på en anden måde (tage en partner i stedet for i starten at ansætte løntungt personale) og se på om den daglige drift (er det primært maskinel, reklame eller mest lønomkostninger?) kan være anderledes. Om der er hold i dine planer kan jeg ikke vide, men foretager du en for dig stor udvidelse det er altid en god ide i den forbindelse at have en revisor eller en anden (gerne med branchekendskab) med på banen, der også har forholdt sig til det, du præsenterer. Eventuelt kan det også vendes med den føromtalte rådgiver.

Jeg håber, at du kommer videre med din udvidelse.

Hilsen Jakob

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes mange forskellige typer af investorer, som hver især fokuserer på forskellige brancher, investeringsomfang, investeringshorisont, geografi osv. Hvis man ikke lige falder indenfor de enkeltes område, så er det slet ikke interesseret.

Det lyder lidt somom du måske mere har brug for et lån end en investor. Hvis der er så godt gang i din forretning, som du siger, og du alene skal bruge pengene til driftsfinanciering burde det jo være et kortvarigt likviditetsbehov der skal dækkes.

Har du prøvet banken?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Leif,

Prøv evt. at tage kontakt til Vækstfonden, og hør hvad du kan gøre for at opnå tilskud fra dem. De har flere forskellige "produkter", og et af de interessante for dig kunne være Vækstkaution (læs http://www.vf.dk/Finansiering/Vaekstkaution.aspx).

Jeg har selv tidligere været i kontakt med Vækstfonden, men spurgte på det tidspunkt efter 5 mio. til nystart af en virksomhed, og det var de lidt mere tilbageholdende overfor. De ville dog give opbakning, hvis jeg kunne finde et tilsvarende beløb i privat investorkapital.

Vækstkaution er egentlig bare et almindeligt banklån, men med den garanti, at hvis du ikke kan betale tilbage, så kautionerer Vækstfonden for 75% af dit lån. Dvs. bankens risiko minimeres, og den er dermed mere villig til at låne dig pengene. I dit tilfælde skal banken altså kun risikere 250.000 kr., hvis du låner en million.

Tag kontakt til din bank, og lad evt. dem hjælpe dig med kontakten til Vækstfonden. Min bank kommunikerede selv med Vækstfonden i sin tid.

Hilsen Martin

 

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med de andre, hvis det kun er et kortere varigt likviditetsbehov, er banken nok mere oplagt, da en investor vil være dyr i ejerandel.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Leif.

Jeg investerer i andres virksomheder med vores "Kunder på et Sølvfad"  løsning.

Jeg går ind og vurderer risikoen og etablerer så et samarbejde med de, der har nogle fornuftige projekter/produkter/serviceydelser.

Måske det kunne sætte så meget gang i forretningen, at der var råd til bare at få ansat de medarbejdere du har brug for?

Venlig hilsen,
Christian

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange svar.  Jeg har i mellemtiden oprettet en annonce på Amino Virksomhedsbørs, og blev positivt overrasket da det faktisk allerede har afstedkommet nogle seriøse henvendelser. 

Mvh
Leif

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)