Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg brugt en for dyr speditør, eller er det prisen?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

 

Jeg er så småt gået igang med egen virksomhed, og har i den forbindelse fået sendt det første parti varer fra kina.

Selve transporten til Danmark sørgede leverandøren for, og han brugte så Transair i DK der skulle sørge for at få bragt varerne fra skibet til deres terminal og give mig besked.

Det resulterede i en regning til mig på kr. 2342,5 incl. moms

Det drejer sig om 109 kg. på en EU-palle 

 Så er mit spørgsmål: Er det ikke voldsom mange penge? Jeg hentede selv varerne hos Trans Air på Århus havn og kørte dem hjem til Odense.

fakturaen står der:

LCL Service charge 166,00

Terminalgebyr 450

Toldkontrol 115

ISPS 60

Security fee 45

co-loader handling fee 475

spedition 350

Fortoldning 225

i alt 2342,50 incl. moms

Det synes jeg er mange penge for 109 kg. 

Det må da kunne gøres billigere ikke?

Hvad gør i andre?

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok kontakt nogle store firma'er som DHL og UPS for at høre om deres priser. hvis de lyder tiltalende så blive kunder hos dem.

Mvh.

Nikolaj 

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

 109 Kg med UPS / DHL luftfragt er nu ikke til discountpris.

Du kan jo indhente priser fra forskellige speditører og så få en FOB pris fra fabrikken. Problemet med så lille sending, er at der altid kommer håndteringsgebyr på i Danmark, det er uanset om det er én palle, eller én container.

Selve frageten fra Kina har du sikkert betalt mindre for, end du har betalt i Kina.

Du kan jo prøve hos Prime Cargo, Martin Bencher, Seatainer, DSV eller andre, men det ER dyrt når man sender små mængder.  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Bays:

Hej Alle.

 

Jeg er så småt gået igang med egen virksomhed, og har i den forbindelse fået sendt det første parti varer fra kina.

Selve transporten til Danmark sørgede leverandøren for, og han brugte så Transair i DK der skulle sørge for at få bragt varerne fra skibet til deres terminal og give mig besked.

Det resulterede i en regning til mig på kr. 2342,5 incl. moms

Det drejer sig om 109 kg. på en EU-palle 

 Så er mit spørgsmål: Er det ikke voldsom mange penge? Jeg hentede selv varerne hos Trans Air på Århus havn og kørte dem hjem til Odense.

På fakturaen står der:

LCL Service charge 166,00

Terminalgebyr 450

Toldkontrol 115

ISPS 60

Security fee 45

co-loader handling fee 475

spedition 350

Fortoldning 225

i alt 2342,50 incl. moms

Det synes jeg er mange penge for 109 kg. 

Det må da kunne gøres billigere ikke?

Hvad gør i andre?

Hej

Fejlen ligger i at dit gods slet ikke skulle have været sendt med skip. Søfragt er alt for dyrt når der er tale om mindre varepartier pga. alle mulige håndteringsgebyrer, tilgengæld bliver søfragt langt billigere når der er tale om storte mængder gods. 

Den billigste løsning ville have været at få godset sendt som konsolideret luftfragt. Næste gang bør du bede om en pris på varen Exw (ab fabrik ) eller Fob airport. Det mest fornuftige i fremtiden vil nok være at få en danske speditør til at stå for hele fragten fra kina.

 

Mvh

Ravn

 

Tilmeldt 5. Mar 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.

 

Mange tak for svaret.

 

Det er også det jeg selv er blevet lidt klar over, efter at jeg har taget kontakt til div. speditører.

Hvad betyder konsolideret luftfragt, og hvad er betegnelsen på Engelsk, så jeg kan skrive det til Kineserne, for at få priser.

Jeg er ved at indhente priser på transporten via danske speditører. 

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej

Det var da så lidt ;)

Skal jeg råde dig vil jeg af flere grunde anbefale at du bruge en danske speditør da det er lagt lettere hvis noget skulle gå galt med din forsendelse. Udover det kan du ikke være sikker på at du ikke får ekstra udgifter i dk, når du lader sælger forestå forsendelsen.

Spørg nogle af de store danske speditører om en "all in"  pris (konsolideret).  Du vil nok opdage at der kan være ret stor pris variation mellem de forskellige speditører.

HUSK at tegne en fragtforsikring.

Konsolideret fragt (Eng.) Consolidated freight

Betyder at speditøren samler fragt sammen fra flere kunder og sender det samlet til den ønskede distination. På den måde opnår du de laveste lugtfragtspriser.  

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 5. Mar 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak.

Jeg har allerede indhentet flere tilbud, og der er stor prisforskel.

 

tilbud 1: 1800 kr.

tilbud 2: 2400 kr.

tilbud 3: 2300 kr.

 

Så jo der er stor forskel.

 

Desværre er det pr. ton man betaler, så mine små 50 kg. bliver jo dyrt i forhold til at jeg kan få sendt 1 ton til samme pris. Men sådan er det jo, når tingene ikke vejer så meget.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Bays:

Mange tak.

Jeg har allerede indhentet flere tilbud, og der er stor prisforskel.

 

tilbud 1: 1800 kr.

tilbud 2: 2400 kr.

tilbud 3: 2300 kr.

 

Så jo der er stor forskel.

 

Desværre er det pr. ton man betaler, så mine små 50 kg. bliver jo dyrt i forhold til at jeg kan få sendt 1 ton til samme pris. Men sådan er det jo, når tingene ikke vejer så meget.

 

Hej igen

Hvad mener du med det er pr. ton man betaler?

De priser du nævner er det luft- eller sø-fragt ?

 

Mvh

Ravn

 

 

Tilmeldt 5. Mar 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn. Det er sø-fragt.

 

Og de tilbud jeg har fået retur, der betaler man min for et ton, de afregner ikke for mindre.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

hvem endte med at være billigst?

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)