Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pantebrev til køb af restaurant

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg leder efter en der vil sælge pantebrev til køb af restaurant. Jeg har selv 200.000 om vil låne 700.000 kr.

Nogen der kan hjælpe mig med at skabe kontakt. På forhånd tak.

Hvad er normal kursen og renten på sådan et pantebrev? 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Prøv at kontakte det "grå lånemarked"!

Du kan google nogle af udlånerne.

Fra Landskrona
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har en Resturant eller Café som du kan købe vis du vil...

Den kan købes med 200.000 kr i udbetaling og resten på et pantebrev...

 

den kan ses på http://www.restaurationssalg.dk/

Den hedder Café Stalden

 

mvh

 

X

Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 3
Fra  biz4sale.dk Erhvervsmæglerfirma Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Min virksomhed Biz4sale.dk  + absoluterhverv.dk lever af Køb/salg af  erhvervsvirksomheder herunder restauranter og cafeer, lokaler og erhvervsejendomme.

Det er svært at finde investorer der vil finansiere via løsørepantebreve, idet disse ofte er noget risikobetonede. går det godt tjener investor en god slat penge, går det skidt vil han næsten altid tabe på sagen.

Jeg har dog nogle få kontakter der laver pantebreve og søger konstant efter nye, og de vilkår jeg kender til p.t. er følgende:

min. 2-2,5% pr. md. eller 12% p.a. med et kurstab på mellem 30 og 35 % så det er absolut ikke attraktivt at låne på disse vilkår.

Når jeg laver køberrådgivning, råder jeg mine kunder til at lade sælger tage et løsørepantebrev på restkøbesummen, så kan sælger selv tage kurstabet hvis han vil sælge pantebrevet, men i dit tilfælde er din egenkapital rimelig lav,så sælger vip nok nægte at handel på så lave en udbetaling, Men husk at det er købers marked, og du med kr. 200.000,- kan komme ind mange steder.

Pantebrevsvilkår i restaurantionsbarncen er lidt variable, men p.t. er en rente på 12% og en løbetid på 7-10 år ikke usædvanlig, jo bedre vilkår du kan handle dig til jo lettere bliver din driftsøkonomi.

Ud fra dit spørgsmål kan jeg næsten læse at du er nybegynder i restaurationsbranchen, jeg kan derfor ikke pointere nok, at du skal have en professionel hjælper, enter en advokat eller undertegnede eller en af mine kolleger i branchen, vi laver køberrådgivning for mellem kr. 5-10.000,- afhængig af sagens karrakter, og jeg kan garantere at de er givet godt ud, idet vi kan både juraen og det fagspecifikke, altså viden omrestaurationsbranchen.

Med venlig hilsen

Flemming Kongelund - Erhvervs- og boligmægler

Biz4sale.dk - AbsolutBolig.dk

info@biz4sale.dk

mob. 22406391

 

 

 

 

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nogle kontakter iht. pb-finansering. Kontakt mig hvis du er interesseret. 
Hvis du er "ren i kanten" - dvs. en ok årsopgørelse samt ikke er rki - så skulle der være gode muligheder
for at jeg kan finde en løsning til dig.

Mail mig på pbl@apsfabrikken.dk 

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)