Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser på bannere

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Virum
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere

Jeg regner på en businesscase på et modewebsite. I den forbindelse er jeg interesseret i markedspriserne for nogle udvalgte bannerstørrelser.

De to størrelser, som jeg er interesseret i er:
728x90
930x90

CPM
Den pris jeg ønsker at kende er, hvilken pris man som sælgere kan forvente at opnå ved salg af bannere på et modewebsite. Hvor annoncøren dermed ved at bannerne bliver vist overfor et modeinteresseret publikum.

Håber at der er nogen som kan hjælpe mig.  

Bedste hilsner
Knud

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Prisen for et banner afhænger naturligvis af hvilken målgruppe der besøger din side, og endnu vigtigere, hvor mange besøgende du har dig.

Så hvis du har nogle estimater på ovenstående, vil det være nemmere at give dig et bud. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Virum
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Tak for det hurtige svar.

I og med at tjenesten ikke findes endnu, så jeg ikke nogen konkrete tal. Men nedenstående vil være en rimelig antagelse at regne ud fra: 

Målgruppe:
- Kønsfordeling: 70% Kvinder - 30% Mænd
- Alder: Brugerne vil være mellem 15 og 40 år.

Månedligtrafik:
- 100.000 besøg
-  20 sidevisninger pr. besøg
- 1 banner pr. sid

Kan du ikke prøve at forklare, hvorfor CPM prisen afhænger af trafikken på siden. Umiddelbart havde jeg forventet at CPM prisen primært afhæng af kvaliteten på trafikken herunder målgruppe og klikprocenter. Men skal jeg forstå det som at hvis kvaliteten af trafikken er konstant, så vil det være muligt at opnå en højere CPM hvis websitet har 1.000.000 brugere i stedet for 100.000 brugere?

Bedste hilsner
Knud

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)