Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad nu hvis mine affiliates bruger cloaking?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

For nogle uger siden satte jeg en affiliateløsning op på vores site, så folk der kan få deres bekendte til at booke tid i vores lydstudie, tjener penge på det.

Nu kommer jeg så til at tænke på.........

Hvad nu hvis en affiliate bruger cloaking og sætter "noget" op vha. cloaking, for at få så mange ind med sit affiliate-ID, som muligt?

Risikerer vi så at vores site bliver straffet af eks. Google?

Jeg tænker på......det er jo ikke os, der cloaker - det er ikke vores domæne med MOD mit domæne, der cloakes og det kan jeg jo ikke styre?!

Hvad tænker I om dét? 

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal altid holde sine affiliates i stram snor og overvåge hvad de laver, for ikke alene kan de skade dit website i søgemaskinerne, de kan også skade dit varemærke, hvis de ikke opfører sig som du vil have det.

Så det første du skal gøre er, at finde ud af de rammer som du vil lade dine affiliates arbejde indenfor, gøre disse retningslinier klart i dine samarbejdsbetingelser, og så ellers overvåge at det faktisk sker. Dem der så ikke kan finde ud af det må du så droppe samarbejdet med.

 

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

men det er jo lidt samme problematik som hvis en konkurrent laver cloaking mod dit brand domæne for at få dig ud af søgemaskinerne... principielt er der vel ikke noget ulovligt i det i forhold til dansk lovgivning, men moralsk er der naturligvis...
EDIT: Eller strider det mod markedsføringsloven? - hvad hvis det er et privat ejet domæne der cloaker mod din firmaside for at skade dig?

Det kunne også være at en affiliate der ser sig sur på Kenneth efter han har fået lukket sin konto, eller fået besked på at cloaking er en "no-go".  

Det er jo interessant, men også bekymrende at faktorer som du ikke selv er herre over kan skade dit domæne på lige fod som havde du gjort det selv.
Er det noget du evt. kunne uddybe lidt på Mikkel? - Du er jo ikke helt ubekendt med "Black Hat industrien"  Wink

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

> principielt er der vel ikke noget ulovligt i det i forhold til dansk lovgivning,

Det tror jeg godt der kan være - men det kan naturligvis blive en meget svær sag at dokumentere ordentligt i retten, og selv hvis man kan det, vil det blive meget svært for (de ikke tekniske) dommere at forstå sagernes rette sammenhæng. Men, som sagt, hvis det kan bevises at en virksomhed direkte har forsøgt at skade en anden virksomhed så tror jeg godt det kunne være ulovligt (f.eks. ifølge Markedsføringsloven). Jeg kender dog ikke til sager af den slags - i forhold til søgemaskiner.

> Er det noget du evt. kunne uddybe lidt på Mikkel?

Der findes flere metoder der kan skade andres domæner i søgemaskinerne. De fleste af metoderne er dog på ingen måde skudsikre - nogle gange virker de, andre gange ikke, og enkelte gange kan de have den modsatte effekt, således at den du vil ramme faktisk for en forbedring ud af det. Ganske enkelte metoder er dog forholdsvis skudsikre, men de er også ekstremt avancerede og snu, og den slags finder du ingen informationer om på nogle som helst offentlige websites, og min mund er også lukket :)

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

> og den slags finder du ingen informationer om på nogle som helst offentlige websites, og min mund er også lukket :)

Det er nok også bedst Smile

Jeg har bestemt ingen interesse i at vide hvordan jeg skader andre, men tværtimod at vide hvad man kan gøre hvis andre forsøge at skade ens brand domæne f.eks. via cloaking og generelt at blive bedre til at "manipulere" med google Big Smile

Jeg har cloaket en del på MFA sider indtil Google lukkede min konto Big Smile og det er absolut en spændende værktøj, men også "farligt". Jeg kan godt forstå google gør hvad de kan for at forhindre brugen af cloaking, men det har aldrig gået ud over andet end det cloakede domæne/MFA siden.

Er der en reel risiko for at blive straffet af google på domæner du ejer, men som der ikke cloakes mod, hvis du f.eks. cloaker på et givent website?

Altså hvis jeg cloaker på domæne X og domæne X og den cloakede side ikke redirecter til domæne Y, er der så en risiko for at miste andet end domæne X? - kunne jeg f.eks. risikere at alle de domæner jeg ejer straffes hvis google identificere at jeg har cloaket på et domæne?

Mikkel, hvornår er du for øvrigt klar med din bog??? 

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt for detaljerede diskussioner om sikkerhed egner sig ikke rigtigt til åbne debatter af indlysende årsager :)

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

 > Alt for detaljerede diskussioner om sikkerhed egner sig ikke rigtigt til åbne debatter af indlysende årsager :)

Fair nok Smile 

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)