Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig virksomhed og nemkonto

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at lave en personligt ejet virksomhed. Det første år vil der være meget lille aktivitet både på indtægter og udgifter, da produktet ikke er helt færdigtudviklet endnu. Dog syntes jeg det nu er på tide at registrere virksomhed før jeg offentliggører beta-versionen.

Jeg går i banken for at lave en konto til min kommende virksomhed efter råd fra aminoforum, og for at holde mine udgifter minimale laver jeg en privat konto, da jeg ikke ser nogen grund til at skulle betale de 1000 kr + 50 kr/md det koster at have en erhvervskonto.

Problemet er nu, at en virksomhed skal have en NemKonto. Banken er den der registrerer en konto som værende nemkonto, for et givent CPR/CVR-nummer. Banken vil ikke lade en virksomhed have en privatkonto som nemkonto.

Hvis det virkeligt hænger sådan sammen har man effektivt indført gebyr på at starte virksomhed i danmark.

Er der virkelig ingen vej uden om en erhvervskonto?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg betaler ikke noget for mine erhvervskonti i Sparekassen Østjylland, og da jeg havde Danske Bank betalte jeg ikke noget for at have mit cvrnummer tilknyttet firmakontoen, så NEM-konto var muligt.

Det skal så dog lige siges at jeg skiftede fra Danske Bank da jeg lavede ApS+Holding, da de så ville til at have 4800 om året i gebyr for at have mine konti hos dem.

Så det oplagte må være at snakke med banken og ellers skifte bank 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare kalde den en bankkonto, erhverv som privat er ligegyldigt i forbindelse med personligt ejet virksomhed.

Du kan som regel oprette en ny underkonto i visse banker, når du har den første konto hjemme.

Når du har oprettet en firmakonto, bruger du den som nemkonto, for i forbindelse med indbetalinger og udbetalinger er det ligegyldigt hvad den hedder, for du kan udtrække dem begge til privatforbrug og SKAT sætter også beløb herind.

Nemmere kan det ikke være

mvh   Geeked

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

 Problemet er at kontoen SKAL være registreret på CVR-nummeret for at den kan oprettes som NEM-konto.

Jeg havde problemet for et års tid siden, da et par af mine offentlige kunder ikke kunne betale mine regninger, da den konto jeg havde som firmakonto ikke var registreret som NEM-konto. Deres system nægter ganske simpelt at udbetale pengene hvis det ikke er til den korrekte konto.

Så problemet er ikke så nemt at løse som det desværre lyder til. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår altså ikke dine problemer, for jeg har en personlig ejet virksomhed registreret med egen nemkonto og jeg har selskaber registreres med egen nemkonto og jeg har en privatkonto registreret med egen nemkonto, allesammen i samme Danske Bank..

Så burde du også kunne..

mvh   Geeked

 

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg ser heller ikke noget problem her. Jeg har en personlig eget virksomhed og firmakontoen er en almindelig konto oprettet i sydbank og den konto har jeg så knyttet min personlige nemkonto til. Eneste udgift er de 150 kr som det tilknyttede Visa kort koster.

 Så længe det er en personlig eget virksomhed er det fuldstændig ligegylding hvilken type konto du benytter (også selvom du benytter virksomhedsordningen).

Fra København
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

G. Olsen:

 Jeg ser heller ikke noget problem her. Jeg har en personlig eget virksomhed og firmakontoen er en almindelig konto oprettet i sydbank og den konto har jeg så knyttet min personlige nemkonto til. Eneste udgift er de 150 kr som det tilknyttede Visa kort koster.

Ulempen ved at have knyttet din personlige nemkonto til firmakontoen er at du kan risikere at få sat restskat, børnepenge eller lignende ind på den. Formålet med at splitte firmaets og din private økonomi er derfor lidt ødelagt.

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Strøyer:

 

Ulempen ved at have knyttet din personlige nemkonto til firmakontoen er at du kan risikere at få sat restskat, børnepenge eller lignende ind på den. Formålet med at splitte firmaets og din private økonomi er derfor lidt ødelagt.


Ja, man skal såselv sørge for at flytte eventuelle ikke firmarelaterede posteringer tilbage til ens personlige konto, men det er jo nemt klaret og så slipper man for udgifter til en erhvervskonto.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)