Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

exchange hosted erfaring

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Jeg vil give dig fuldstændig ret, at jeg skal gøre det jeg er godtil; derfor er jeg i fuld sving med at kigge ude i byen, hvad der er af løsninger - tak for dit svar.
 
mvh kim
Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Jeg så, at du også vil lave undervisning ude hos kunder. Du skal ikke være sikker på, at kundernes netværk tillader, at du kommer med en hosted løsning.

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Det er derfor, jeg vil køre mailog internetkursus hos mig selv- jeg har selv dårlig erfaring med at bruge en kundes netværk. Herhjemme har jeg selv styr på det via min netforbindelse.
 
mvh kim
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/29/2006 10:11:01 PM Forfatter: Henrik Morell
Jeg så, at du også vil lave undervisning ude hos kunder. Du skal ikke være sikker på, at kundernes netværk tillader, at du kommer med en hosted løsning.



Undskyld, men måske er der noget jeg ikke har forstået så Er det ikke netop meningen med en hosted løsning, at der ikke skal bruges andet end en browser? Hvordan skal virksomhedens netværk blokere for dette med mindre de har en begrænsning på de sider, der kan vises? Og har de det, kan man nemt tilføje et domæne til listen over "lovlige".

Det er ikke for at virke mavesur eller noget Er ikke exchange ekspert, så måske jeg kan lære noget ?
Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Nej, hosted er ikke nødvendigvis en browserbaseret løsning. Det kan også bare være en sikker forbindelse, hvor man bruger en maskine hos en leverandør frem for at have en selv eller det kan være en terminalforbindelse, hvor din pc ikke står og laver andet end at sende tastetryk og modtage et skærmbillede fra den der hoster løsningen, og hvor der er et ganske almindeligt program i den anden ende (det kunne være Outlook).
 
Hvis jeg skal opstille fordelen ved en hosted løsning så er det:
1) Man slipper for at skulle have kompetancen
2) Der kan blive brugt bedre hardware end man typisk ville på en lille installation
3) Man slipper for ansvaret for backup og restore
4) Der kan typisk være bedre overvågning end man ville have på en lille installation
5) Prisen KAN være bedre med den hostede løsning
 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Du har helt ret i din betragtning, og det er på ingen måde opfattet som et surt opstød. Det er netop af samme grund, at jeg vil afholde mail- og internetkurset i privaten. Her er jeg selv herre over forbindelsen.
 
Som Henrik rigtigt skriver, så behøver det ikke være browser baseret - jeg bruger mailprogrammets egen kontofunktion til at skabe direkte forbindelse til "min" exchangeserver.
 
mvh kim
Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 02:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan kigge på at blive Microsoft Partner, og deres action pack. Det koster "kun" nogle få tusinde, og så finder du alle de licenser du skal bruge i forbindelse med din undervisning.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cuno

Tak for dit svar. Som jeg læser det, er licensbrugen kun til intern brug i virksomheden - ikke til kunder, men det kan godt være, at jeg tager fejl. Måske kan du være mig lidt behjælpelig?
 
Mvh.
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Så vidt jeg ved må action pack ikke benyttes på den måde, jeg ved dog ikke om der er nogen undtagelse fordi der er tale om undervisning - jeg tvivler dog på det.
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo, det burde være OK at bruge Action Pack til uddannelse.
 
"Products may not be used for any purpose other than internal business use, demonstration, testing, education, or evaluation of the Products."
 
Men det kan måske blive billigere i sidste ende at købe uddannelsesversioner da Action Pack jo er et abbonnement der skal betales ca. 3.000 for pr. år.
Side 2 ud af 3 (25 indlæg)