Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

exchange hosted erfaring

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er der nogen, der har erfaringer med exchange hosted fremforat have egen exchange server stående. Jeg står og mangler ideer til, hvordan jeg kan løse følgende problematik:
 
Jeg skal blandt andet til at undervise i Outlook og har brug for et sted, hvor jeg kan have outlookkontoer, så kursister kan se hinandens kalendere, public mapper, kontakpersoner m.m.
 
Jeg er selvfølgelig også interesseret i at høre om alternativer fra open source.
 
Jeg står i samme situation som mange andre nye iværksættere, at økonomien ikke er den store, så hvis nogle kan komme med web priser, som ikke er for dyre, ville det være great.
 
mvh kim  
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du ikke skal bruge 20-30 licenser ad gangen skal du ikke sætte en server op. Det vil næsten helt sikkert drive dig til vanvid og hvis du ikke selv hoster den også alt for dyrt. Du skal typisk betale 1000-2000 upfront for en server og så det samme beløb om måneden. Dertil kommer licenser osv, der i følge mine oplysninger er ret dyre til hosted exchange.

Mit råd er at købe det ude i byen. Prisen ligger på mellem 80-90 kr. pr bruger om måneden. Det kan ikke gøres meget billigere ude i byen (dog med forbehold ). Se f.eks www.wannafind.dk, www.dandomain.dk, www.scannet.dk

www.Skyfillers.dk tilbyder meget plads, men er en smule dyrere hvis du skal have personlige mapper osv. med.

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt sikkert - køb det ude i byen. Hvis du heller ikke selv vil bruge tiden på at sætte serveren op, og vedligeholde den, så er det klart at foretrække...
Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Kim !

Vi har en del erfarringer i "hoste" systemer for andre, men hvis du kan uddybe hvad du har behov for kan jeg give dig et konkret tilbud på et hostet miljø for en enkelt bruger evt flere .... Så jeg mangler lidt info :

1.  hvad skal du bruge til din undervisningen ? Er det kun outlook ? 
2. hvor lang tid skal undervisningen køre ?
3. skal setupet bruges flere gange osv ?
Så skriv til mig .....
Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
har selv tidligere kørt med scannet løsning og det spillede meget godt..
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nova

Det, jeg har behov for, er, at jeg kan have 5-6 faste outlookkontoer, der kan "snakke" sammen, så kursisterne kan få glæde af at bruge  kalenderen, hvor de kan sende hinanden mødeindkaldelser m.m., bruge public folder, se hinandens mapper - give de forskellige tillaldelser - altså bruge programmet som om det kørte i et rigtigt exchangemiljø på en lokal  intern server.
 
Det skal være faste kontoer, hvor kunderne kan logge sig på via outlook, når de er under mine kyndige hænder . Og det skal kun bruges til outlook  undervisning
 
Jeg ved ikke om det er info nok - ellers sig til.
 
mvh kim
 
 
Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Hvis du ikke allerede har overvejet det, så kig på en Microsoft Windows Small Business Server 2003 Standard Edition, som du kan få for 4.600 i IT butikken med 5 klienter (http://www.itbutikken.dk/i/50116/1.htm).
 
 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Tak for dit svar. Kan pakken køre på en bærbar med 1,6-1,8 ghz og 512 mb ram? Hvad kræver det af ekstra hardware for at få softwaren til at køre?
 
mvh kim 
Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Det opfylder minimumskravene til RAM og processor, men hurtigt er det ikke. 512 MB RAM ekstra ville være en fordel og du ville nok være glad for at have en lille pc som server. Måske kan du få fat i en prøveversion før du køber.
 
 

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Min umiddelbare holdning er, at du skal lade andre om at hoste Exchange for dig, og så gøre det du er god til - undervisning!

Hvad nu hvis du står og skal til og undervise og "skidtet" ikke virker? Den tid du bruger på at sætte en server op og vedligeholde den osv - kunne du bruge på at skaffe kunder og kursister i stedet.
Side 1 ud af 3 (25 indlæg)