Jeg står i den situation at en kunde har købt et ur fra vores internetbutik DesignerUre.dk, for derefter at have solgt det videre til en anden privat.
Den anden henvender sig nu til mig med at der er noget i vejen med uret, og vil gerne have det repareret, da uret jo er købt i min butik, og der er 2 års garanti på fabriksfejl og mangler, fra vores butik. Det skal siges at den oprindelige kunde stadig har fakturaen fra vores butik.
hHordan skisme forholder jeg mig til dette? Skal jeg reparere uret? eller skal man sige at det er ham du har købt det af som har ansvaret? eller noget helt tredje.
Vil blive ovenud lykkelig for et svar, da jeg virkelig ikke ved hvad jeg skal gøre.
Juridisk ved jeg ikke hvordan du skal forholde dig, men set ud fra god forretningsskik ville jeg da absolut ikke være i tvivl når det er indenfor garantiperioden. Det er din vare, servicer kunden og måske bliver han så tilfreds at han handler hos dig i fremtiden eller anbefaler dig til andre. Alternativet kan være at han får det sendt ind i gennem den gamle kunde (eller får fakturaen af ham) og du så alligevel vil kommer til at reparere det, men at begge kunder så synes du er så bøvlet at de hverken vil handle med dig eller anbefale dig i fremtiden.