Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til bl.a seo nørderne :)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 02:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Har et spørgsmål angående seo på vores shop, og et par ting jeg er lidt i vildrede over, og ville høre andres erfaringer.

Jeg er ved bl.a at eksperimentere lidt med links i bunden af forsiden. Jeg har overdrevet det noget, for at se om det på sigt kan give lidt resultat sammen med andre ting. Jeg har oven i købet linket til et forum og en butik vi også driver, men for det første ser det ikke særlig godt ud med de links, og for det andet er jeg lidt i tvivl om hvor smart det er at linke til andre steder, selvom vi kan stå helt inde for indholdet af dem, da vi selv driver dem. SEO mæssigt er det vel guld at linke frem og tilbage mellem siderne, men teksten står klar og tydelig i bunden, så jeg er ikke så begejstret for det.

A) Hvad er en god balance i dette, og giver det noget med interne links til ens egne produktkategorier på forsiden?

B) Hvis vi linker fra vores 2 andre sider, giver det i givet fald så meget ekstra, hvis vi har et par links vi kan sende retur til de sider?

C) Jeg har set en del sider fader det lidt ud med links i bunden, så det er knapt så tydeligt, men kan man lave linksene hvide som baggrunden, så de slet ikke ses? Ikke sikker på det er så smart en ide, men det ville da fjerne opmærksomheden til andre sider og en liste med interne links.

Bliver lidt langt, men spørgsmålet er lidt i samme kategori. Var på et kursus i seo en dag i sidste uge. Underviseren talte om hvor smart og god service det var, at have lange tekster og artikler, links til god info om de ting vi sælger osv. osv. Set ift. seo har han nok også ret, men jeg mener samtidig det kan fjerne opmærksomheden fra siden og sit produkt, med alle mulige forklaringer, info og links. Det blev jeg nærmest gjort til grin for da jeg udtrykte min skepsis, og han sagde, hvis vores produkt var i orden, ville så meget info og service som overhovedet muligt være på sin plads, både ift. seo og til kunden. Det kunne også være en stor fordel at lave en video på youtube og linke til den. Må indrømme jeg ikke var helt enig i den udtalelse. Jeg ved ihvertfald at når jeg går på youtube, ender jeg som regel et helt andet sted, og ved et andet emne end da jeg kom ind.

Jeg vil dog give ham delvist ret. Ingen tvivl om at gode relevante artikler og nogle få links kan være godt, og god service. Jeg mener bare for meget info og links, vil være et forstyrrende element og med større risiko for at miste kunden.

D) Hvad mener du er god balance mellem god relevant info og service, og så det at holde kundens fokus rettet mod ens produkt?

Det er fysiske produkter vi sælger i e-shop.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

B) Sider der linker eksternt til hinanden men har lige mange links giver ikke rigtig noget mere.

C) Har ikke selv prøvet det, men har læst at det vil give negativ effekt. (kilde; http://www.oza.dk/seo )

D) Det han mener omkring Youtube er at hvis du linker til en side med god status og den side du så linker til har relevans for det du linker fra vil det give dig positiv effekt, og kan godt forstå at han siger det omkring info og service.

Dog vil jeg give dig ret og sige at opretholde kundens fokus er bedre end SEO optimering, dog vil jeg igen sige at du let kan attache information og artikler til et produkt uden det giver negativ effekt. 

Fra København N
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 462
Fra  Voke Reklame & Design Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Som svar/forslag til spørgsmål C

 Du kan lave det så det ikke blive vist for brugeren men google robotterne kan godt.. du opretter din tekst i en span, div eller hvad du ønsker og tilføjer dette til dens style "visibility:hidden;"

så det ser sålesdes ud:

Din css:

.seo-links {visibility:hidden;}

Din HTML:
 <p class="seo-links">søgeord/links</p>

Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Men somsagt kan google robotterne godt se han har gjort det usynligt :P 

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Og ovenstående kaldes blackhat - i værste fald kan du blive smidt ud af google for dette.

Du er nødt til at leve med disse links i bunden, eller droppe dem.

Nogen sider har 10-20 linier blot med sådanne links - for at opnå effekten

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra København N
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 462
Fra  Voke Reklame & Design Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

 Du skriver, at overstående kan medføre blacklisting hos googel? kan ske mit eksempel er dårligt, men det bruges da ofte hvis sider har overskrifter o.lig. som billedfiler hvor der så placeres en span som er skjult?

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt tekst o.l. der bliver sat til samme farve som baggrundsfarven bliver betegnet som blackhat, ligegyldigt om der er mange som gør det eller ej.

Jeg siger heller ikke det er forbudt at  gøre - men jeg synes bare han skal være klar over konsekvenserne i værste fald.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Har nu heller ik set så mange der gør det, dog mange der bruger Alt og title variablerne til det.

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jordz:

Har nu heller ik set så mange der gør det, dog mange der bruger "Alt og title variablerne" til det.

Hvad betyder det "Alt og title variablerne"?

Jeg er ikke overrasket over man kan blive straffet for at lave dem helt som baggrunden, men man kunne jo også gøre dem mere utydelige eller nærmest gennemsigtige, som jeg gav et eksempel på. Ved bare ikke helt hvordan det gøres.

 Tak for svarene indtil videre..

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

 Igen vil jeg forslå dig at passe på og endten gøre det for brugeren og sådan det kan læses istedet for slet ik at gøre det, for det dem der har lavet google er ikke ligefrem dumme så tror nok de skal finde ud af om du har lavet det "næsten" gennemsigtigt, da det faktisk er utrolig nemt at se ud fra css'en.

 

Det jeg mener med Alt og Title var til det omkring billederne, for når du attacher et billede til dit HTML har du nogle variabler der hedder alt="" og title="" og google kigger også på disse to, så hvis nogle af dine søgeord står her er det også et plus, samt det er de ord som images.google.com er bygget på. 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)