Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

backup server/klient

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Christiansfeld
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og mangle nogle ideér til noget backup software.

Jeg skal ha taget dagligt backup af vores it systemer som fortrinsvist er windows xp maskiner. (dokumenter, osv)

Data skal gemmes på en remote server (enten debian eller window) da det er de systemer jeg kender til.

 

Vi ønsker ikke et tilbud på hosting eller leje af software, men ideér på hvilken software som vi skal bruge til dette.

 

 

Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Christiansfeld
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vi ønsker er at vi betaler et beløb for de programmer der skal til eller hvis det er opensource.


Som jeg  læser det er dette en services hvor du lejer server plads, men da vi selv har servere osv så er det ikke den løsning vi ønsker

Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mozy virker på den måde, at du udvælger hvilke kataloger/foldere som du vil have backup af - og systemet vil derefter sørge for, at filerne på jeres computere er synkroniseret med backupen.

Men kan du ikke blot bruge 'zip' og så kopiere filerne til serveren (fx via 'ssh' ('scp')) ?

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg læser det på deres side så koster det :
Desktop Licenses: $3.95 + $0.50/GB per month
Server Licenses: $6.95 + $1.75/GB per month

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Rasmus

Vi bruger AP Backup (http://www.avpsoft.com) og er meget tilfredse.

Du vælger hvilke mapper/filer du vil back'e up, planlægger hvornår jobbet skal køre, og dernæst hvorhen du nu måtte synes at backup'en skal lagres. Andre drev på maskinen, netværksdrev, DVD'er, via FTP mm.

Programmet kan zip-arkivere filerne inden overførsel, og understøtter både inkrementiel backup såvel som komplet backup. Samtidig kan du sætte det op til at maile evt. fejlmeddelelser hvis noget går galt...  og så synes jeg prisen er ganske rimelig :)

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Svensson:
Jeg står og mangle nogle ideér til noget backup software.

Jeg skal ha taget dagligt backup af vores it systemer som fortrinsvist er windows xp maskiner. (dokumenter, osv)

Data skal gemmes på en remote server (enten debian eller window) da det er de systemer jeg kender til.

 

Hvis dine behov er så relativt simple, hvad er der så i vejen med den medfølgende backup? 

Fra Ballerup
Tilmeldt 11. Oct 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

som udvikler skriver, så er ntbackup medfølgende windows platformen og vil dække et mindre behov. Symantec Backup Exec er dog også et kig værd. Det er i den prof. ende, men med behov for et fåtal af licenser kan det købes ind til fornuftig pris - og det er et rigtig godt og pålideligt backup system. Derudover får man også indsigt i "rigtig" backup, og kommer ind i de rigtige principper og rutiner angående sine backups.

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har brug for vejledning og råd mht. jeres backup-behov.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)