Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bannerindtægter

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 96
Fra  Nooda.dk Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Jeg står med en idé om at lave et website med noget (ikke relevant i denne sammenhæng) indhold.

Jeg regner med der kommer over 100.000 besøgende om måneden

Hvad kan man ca. regne med i bannerindtægter? Hvis man får et firma til at stå for det ligesom fx. danban?

Mvh. Troels Burmølle

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er der mange der spørger om, og svaret er altid: det kommer an på så meget, der er ingen fast estimering.

Du kan tjene 100 kr og du kan tjene 10.000 kr. eller mere - det kommer an på, hvor godt dine bannerannoncer passer til dit segment, hvor dine bannerannoncer er placeret osv.

Der er som sagt mange faktorer der spiller ind her.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 96
Fra  Nooda.dk Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det var ikke det svar jeg havde håbet på :) Hehe

Men hvis nu man tager en stor side som bilbasen.dk, hvad tror i deres bannerindtægter ca er?

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Troels Burmølle:

Ja, det var ikke det svar jeg havde håbet på :) Hehe

Men hvis nu man tager en stor side som bilbasen.dk, hvad tror i deres bannerindtægter ca er?



Jah, umuligt at give et direkte svar på, da bilbasen jo er en virksomhed som også har andre aktiviteter en lige netop bannerannoncering - men i 2006 havde de en bruttofortjeneste på lidt over 37 mio kr.

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Nick skriver så kommer det an på hvor mange som klikker og køber gennem dine links.

Du kan dog se hvad konverteringsraten er på de fleste programmer i diverse affiliate netværk, men det er ikke sikkert at du kan få den samme rate, men det kan da give din en ide. Dog skal dine brugere også klikke på dine bannere først!

 

 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

 du skal nok heller ikke regne med at du selv kan administrere 100.000 besøgende... og hvordan i al verden vil du komme helt op på 100.000 besøgende... du skal nok have en rimelig god slagplan for det...

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

100.000 besøgende er vel ikke noget særligt. Jeg har da rimelig styr på på ét af mine projekter, hvor der er 90.000 besøgende om måneden. Hvis det var 100.000 om dagen er det en anden snak.

Jeg ville til en hver tid vælge Adsense frem for DanBan eller lignende. Du kan tjene alt mellem ? og ? som Nick skriver. Det kommer an på konkurrencen.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

 hvor lang tid har du så brugt på at få 90.000 besøgende om måneden ?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Brandt:

 hvor lang tid har du så brugt på at få 90.000 besøgende om måneden ?

og er det en dansk side, det er unægteligt sværre at få 100 K danske besøgende en 100K internationale besøgende.

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin M:

Brian Brandt:

 hvor lang tid har du så brugt på at få 90.000 besøgende om måneden ?

og er det en dansk side, det er unægteligt sværre at få 100 K danske besøgende en 100K internationale besøgende.

Og det kommer, som sædvanlig, også an på hvordan man definerer antallet af brugere. Dvs. hvordan man definerer unikke brugere. Nogle definerer det ved at kigge på perioder af f.eks. 15 min. Kommer den samme ene bruger ind på siden med 15 min. mellemrum tæller han som ny hver gang. Andre (inkl. mig selv) tæller ip-adresser. Dvs.. en ip-adresse tæller en gang på en måned, uanset hvor mange eller få gange den besøger siden.

Der vil i sagens natur være stor forskel på disse tal. En af mine sider har typisk 700 unikke brugere om dagen og 10.000 om måneden, dvs. ikke 700x30 men 10.000 unikke IP'er pr. måned.

Det gør faktisk en meget stor forskel hvordan du regner det ud, for er den den samme bruger (dvs. en fast besøgende, som bestemt ikke er at foragte) der tæller f.eks. 50 gange på en måned er vedkommende nok ikke så tilbøjelig til at klikke 50 gange på en annonce som 50 forskellige brugere der kun kommer en gang.

Prøv at lave et estimat over antallet af sidevisninger og se om du kan finde en CTR et sted og en pris pr klik for det indhold du tilbyder, så kan du i hvert fald lave et overslag.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)