Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af Holding

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det nemmeste er helt klart at oprette et Holding ApS, inden man får får mange aktiviteter - Jeg har selv lige fået oprettet mig eget idag, og det stiftede jeg selv via Webreg - Meget simpelt faktisk, endda mere enkelt end det I/S jeg tidligere har lavet... 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver at du selv stiftede det. Vil det sige at du har afleveret 125.000 kr. personligt til selskabet i forbindelse med stiftelsen. Ellers har jeg lidt svært ved at se hvordan du kan stifte et holdingselskab uden en vurderingsberetning/en revisor.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Du skriver at du selv stiftede det. Vil det sige at du har afleveret 125.000 kr. personligt til selskabet i forbindelse med stiftelsen. Ellers har jeg lidt svært ved at se hvordan du kan stifte et holdingselskab uden en vurderingsberetning/en revisor.   

 

 

Yeps - Oprettede en konto med selskabsnavn /under stiftelse, hvorefter banken gik ind og godkendte min kapital inde på webreg.... 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad gjorde du så med hensyn til stiftelsesdokumenter og hvad med datterselskabet der skulle skydes ind under holdingselskabet. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Globus Vask Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ApS'et har et indestående på over kr. 125.000,- , så ingen aktiver derved skal vurderes, kan banken / revisoren så blot godkende oprettelsen af Holding selskabet uden videre? Og undgår man på denne måde metoden med skattefri anpartsombytning - eller hænger de to ting ikke nødvendigvis sammen? 

Jeg har selv brugt webreg med gode erfaringer, men man kan ikke oprette et holding vha. indskud af et ApS uden revisor... medmindre de har lavet reglerne om...?

Vask og udlejning af linned, beklædning og måtteservice til private og offentlige virksomheder

Globus Vask & Måtter

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan kun bruge "webreg-metoden" hvis det er en helt frisk opsætning du har gang i, ellers så skal du have en revisor/advokat indover for at gøre det korrekt :-) 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det skyldes så ikke det forhold men at der i disse situationer skal udarbejdes en vurderingsberetning som skal påtegnes af en registreret eller statsautoriseret revisor. Herudover skal der jo stadig udarbejdes stiftelsesdokumenter for selskabet, selvom det stiftes kontant. I mine øjne er det ikke noget som menigmand bør give sig af med, omend det da er muligt.Den tid I bruger på det kunne I garanteret (forhåbentlig ihvertfald) generere mere indtjening end det koster at få stiftet et selskab hos en sagkyndig som eksempelvis www.ditselskab.dk 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

 Der er ikke noget svært ved at skrive stiftelsesdokumenter, hvis der blot er tale om et simpelt ApS som er 100% ejer af én selv, men nej, man bør ikke begive sig ud i det hvis man ikke kender noget til de forskellige elementer der skal indgå - Jeg forsøgte mig med stor succes, men det er også indenfor et område jeg beskæftiger mig en hel del med....

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan beskæftiger du dig en del med det ?

Jeg vil ikke gå så langt som til at sige at det ikke er svært. Jo det er ikke svært at brygge nogle vedtægter m.v. sammen men husker man detaljer som at lave bemyndigelse til acontoudlodning af udbytte i vedtægterne m.v. Jeg kan blot sige at de fleste revisorer ikke selv begiver sig af med lave stiftelsesdokumenter og selvom de gjorde så er mange af dem af den opfattelse at de kan bruge deres ressourcer bedre (dvs. tjene flere penge på) at lave andre opgaver så som revision, kunderådgivning m.v. og overlade det andet til eksperter.  

  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

repsak:
de 125.000 det koster

Det er kun hvis holdingselskabet er et ApS.

Ved brug af et SMBA holdingselskab kan kapitalen være NUL.

MVH fra Ejler Ottesen 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)