Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

internethandel

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne godt tænke os at høre, hvordan andre internethandelsvirksomheder gør???

Har virksomhederne alle varer fra hjemmesiden på lager, eller er der fast aftale med fast leverandør, grossister??
Vi er i tvivl om, hvorvidt vi har brug for at leje lokaler til pakning/forsendelse og lager?
Hvad med forsikring?
Mange af de andre flotte hjemmesider med feks. firmagaver har et utal af forskellige flotte pakker, men har de virkelig et lager, der gør at de kan levere feks. 100 pakker fra dag til dag, eller modtages bestilling, og så afhentes hos aftalte leverandører?
Kan vi, som vi tror, regne med at passe vores fuldtidsarbejde samtidig med at drive en internethandelsvirksomhed med feks. firmagaver?
 
Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad jeg ved af, vil jeg mene det er blandet! Nogle har man på lager og andre bestiller man hjem når man modtager et køb i webshoppen. Men problemet er at prisen på fragt tit er den samme uanset om du bestiller 2 eller 20 stk. af produktet, så hvis man tror man kan sælge det, kan det bedst betale sig at købe det hjem inden. Da man muligvis også kan indhente et tilbud hos leverandøren hvis mængden er lidt større.
 
Vi overvejer at starte en cd shop op, men vi mangler en partner til at tage sig af lager, pakning osv. Kunne det muligvis være interessant???
 
 
Mvh Morten Hundahl 

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej pianita

Og velkommen til.
 
Tror det er ganske forskelligt fra butik til butik. Kommer meget anpå hvilket marked du er på.
 
Et par forhold du kan tage til eftertragtning:
 
- hvad kræver brugeren af leveringstid
- hvor store omkostninger er der ved lager
 
I forhold til dit marked - firmagaver, vil jeg komme frem til følgende:
 
Dine kunder vil typisk indhente tilbud på firmagaver i god tid - de ved godt hvornår de har jubilærum, hvornår det er jul osv. Så derfor kræves der ikke dag-til-dag levering, men dog ønskes der er stabil levering. Dette ville kunne opnåes med et samarbejde med din leverandør, hvor du mere eller mindre står blot for salget og de for lageret. Nogen distributører, tilbyder også at leverer til kunden - mener boston gør i hvertfald.
 
Nogen vare kan selvfølgelig lagerføres og derfra spille på at i har dag-til-dag levering på dette. Dette kunne være typiske jubilærumsgaver som et fødselsdagsflag eller andet i den stil.
 
Men overvej cost-benefit. Kan være dyrt at brænde ind med et stort lager som skal sælges på udsalg.
 
Jeg selv køre www.jonsen.dk - hvor vi blandt andet har 100 festina ure og 300 skagen ure på siden - det ville betyde et lager på 400.000 ved bare en af hver vare, dette er selvfølgelig ikke holdbart. Derfor lagerføres kun meget solgte ure og resten bestilles ved ordre.
 
Håber dette indspark kunne bruges
 
Med venlig hilsen
Kristian Sørensen

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Pianita,

Jeg kan se at du allerede har fået et par gode kommentarer vedrørende lager/kapitalproblematikken i forbindelse med driften af en webshop. Jeg vil således også i stedet forsøge at besvare dit spørgsmål om hvorvidt du/I vil kunne påregne, at kunne beholde jeres fuldtidsarbejde samtidig med at I driver en internethandelsvirksomhed.

Det er efterhånden den almindelige opfattelse blandt den danske befolkning (og i særdeleshed blandt iværksættere), at man ved at starte en webshop kan tjene styrtende med penge...og det endda uden nogen større økonomisk risiko eller arbejdsbyrde. Ofte så forholder det sig imidlertid sådan, at opstarten af en webshop kræver meget mere arbejde, samt penge til fx. PR end en fysisk butik. Og forestillingen om at ordrene strømmer ind fra første dag er helt forkert.

Mine erfaringer siger mig, at der er to grupper af iværksættere som forsøger sig med webshops. Der er 1) dem som får lavet en webshop til 395,- og så i øvrigt på fritidsbasis går i gang med at sælge diverse varer og så er der 2) dem som sætter sig ned og får lavet en forretningsplan for deres kommende virksomhed og herefter investerer både moneter og tid i at få etableret en virksomhed som økonomisk kan gøre dem uafhængige af deres nuværende job.

Det kan måske umiddelbart virke som om, at jeg er meget negativ i forhold til 1), men faktisk mener jeg, at det er vigtigt, at man har afprøvet denne form for webshop før man kaster sig ud i nr. 2). Ved at drive en webshop i sin fritid kommer man givetvis ikke til at tjene de store penge, men man får mulighed for at gøre sig nogle erfaringer.

Det korte af det lange er imidlertid, at hvis du ønsker at etablere en seriøs forretning (hvilke jeg i øvrigt personligt kun mener at der er ganske få af i DK) i form af en webshop, så er du nødt til at se bort fra 1) og istedet gå frem efter beskrivelsen i 2).

Nå, men det var blot mine 2 cents...held og lykke...uanset hvad du ender med at gøre! ,-)

Venlig hilsen,
Kasper (Som pt. er i gang med at opstarte webshop a la 2)...dog efter to gange at have prøvet nr. 1)


Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

tak for dit svar
Vi bor i Østjylland, så det med en partner, bliver lidt svært, men ellers tak!!!
 
 
 
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Til Kristian og Kasper
 
Mange tak for hjælpen, dejligt at nogle gider yde bistand.
 
 
 
Venlig hilsen
 
 
Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne lige tilknytte en lille kommentar, det er korrekt det som cygnet siger, men det kommer meget an på hvad du sælger, f.eks. ved skagen ure er leveringen højst 3 dage, hvorimod andre virksomheder kan være helt op til 3 uger om det, og så kan jeg godt fortælle dig at kunden afbetiller.

det at leveringstiden kan være lang kommer også meget an på hvilke kunde typer du har, altså om de vil vente, for hvis det f.eks. er noget IT du skal sælge så gider de små "nørder" ikke vente mere end 3 dage på deres nye grafikkort, eller noget i den stil, så generelt: tænk meget på din kundegruppe.
Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Pianita,
 
De andre meddebattører er allerede kommet med en del betragtninger, som jeg kun kan erklære mig enig i. Og det er fuldstændig rigtigt at ingen kommer sovende til succes, og da slet ikke webshop-ejere.
 
Som svar på dit spørgsmål omkring lagervarer er det min vurdering, at hvad kunderne vil acceptere af leveringstid afhænger meget af hvad de oprindeligt er stillet i udsigt og hvilken type produkter du handler med. Vi har ca. 3.500 varer i vores webshop og lagerfører ca. de 2.000 af dem. Det vi ikke lagerfører er typisk varer som det er kotyme i vores branche ikke at lagerføre, f.eks. større akvarier.
 
For vores vedkommende imødegår vi kundernes forventninger ved at vise, om en given vare er på lager eller ej direkte i webshoppen. Er varen ikke på lager får kunden en standard "7-14 dages leveringstid".  De varer der er på lager og som bestilles inden kl. 15, ryger i reglen afsted samme dag.
 
At lave aftaler med grossister er muligt indenfor nogle brancher, men ikke vores. Vi har ca. 15 standard-leverandører (heraf en lille håndfuld i udlandet) + det løse og mange kunders ordrer skal pakkes med varer fra 4-6 leverandører.
 
Jeg tror, at hvis forarbejdet er gjort ordentligt er det muligt at starte op sideløbende med jeres arbejde under forudsætning af, at I kan leve med ikke at have ret meget fritid det næste lange stykke tid. Der vil altid være arbejde med opdatering af webshoppen, finde løsning på logistiske problemer, forhandle med leverandører og andet godtfolk selvom der i starten ikke er mange ordrer der skal pakkes.
 
Jeg tror at det er vigtigt at I gør jer klart, at hvis I regner med at der er måske 200 timers indledende arbejde er det rigtige tal mindst 400 timer. Hvis I regner med at I kan klare jer med et par timers arbejde hver dag, er det rigtige tal mindst 4 timer.
 
En afsluttende kommentar: VENT med at åbne webshoppen til ALT er på plads - og jeg mener ALT. Det gælder design og grafik, renskrivning af varetekster, oprettelse af varer og priser, opsætning af webshoppen (fragtrater osv.) og alt det andet der hører med. Der er ikke noget værre end at besøge en webshop hvor man føler at der er noget, der ikke er styr på. Så går kunderne igen og kommer måske aldrig tilbage.
 
Selv åbnede vi www.tropefisk.dk i oktober 2003. Vi startede seriøst i juli samme år (2 mand, ca. 2x3 timer dagligt ved siden af vores almindelige arbejde) med at få tingene på plads og gøre klar til åbning. Det er vel rundt regnet 700 timers arbejde.
 
Alt dette var ikke for at afskrække jer, det er bare mit billede af virkeligheden.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)