Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Misbrug/hacking på min Adwords konto

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Pis!

Pispispispispispispis..

Har lige opdaget tilsvarende på min(vores) adwords. Heldigvis tjekker jeg hver eneste dag, men ikke desto mindre har en eller anden hacket sig ind, og tørret mig for 5600.- på "free ringtones" og i den stil søgeord..

Det er krafted.... noget hø. Nu tager jeg alle de screenshots jeg overhovedet kan, for at kunne dokumentere dette hacker/phising/spammer angreb. 

/Jacob 

Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der 2 eksempler på misbrug af Adwords kontoer, men ingen af dem prøver at forklare årsagen?

Er det phishing - har de anvendt den falske mail der er i omløb - er det deres PC der har trojaner - hvilke tiltag gør i for at finde årsagen?

jeg er helt klar over at det ikke er fedt at indrømme man er hoppet på en phishing mail eller at ens PC er svinet til med trojanere ol., men for os andre vil det være nyttigt at vide.

Jeg går ud fra at man selv ved om man har reageret på Adwords phishing mailen - og man kan downloade masser af gratis spyware/trojan software - eller købe et godt et.

Det er hamrende surt når sådan noget sker og jeg vil meget gerne vide, hvad årsagen kan være så jeg selv kan lære noget. Vel hopper jeg ikke på phishing og vel tjekker jeg min PC regelmæssigt for spyware og trjaner m.m., men der kunne netop være andre ting jeg ikke er bevidst om.

Så lidt mere info vil være dejligt. Big Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Som I kan se på mit indlæg om Google AdWords phishing emails er der i hvert fald nogle der er røget på den. Sur røv - men man skal kigge sig godt for inden man afleverer sin tegnebog og nøglen til hoveddøren til en fremmed der dukker op og siger han er "din ven" ...

Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

deMib


Tak for linket. jeg kan se Lea har svaret på din blog.

jeg vil gerne (venligt) opfordre brugere herinde til at afrunde deres tråd med en konklusion, hvis den findes.

Mvh

Axel

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Konklusionen er meget enkelt: Man skal aldrig svare på den slags uopfordrede emails (punktum!).

Hvis man har brug for at ændre noget på sin online bank, paypal, eBay konto, AdWords eller noget som helst andet, så gør det KUN via den side du normalt logger ind på!

Hvis du får en email som du tror er fra f.eks. Google - så log ind derfra hvor du plejer, og se om det er rigtigt. Det er det som regel aldrig

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Pakua:
jeg vil gerne (venligt) opfordre brugere herinde til at afrunde deres tråd med en konklusion, hvis den findes.
 

Siden du i den grad insisterer (det er også fint nok Wink)

I mit tilfælde er der kun 1 person udover mig, der har adgang til kontoen. Ingen af os har modtaget en phising mail fra "Google". Derfor er den vel udelukket. Vi aner ganske enkelt ikke hvordan det er gået for sig, og Google har endnu ikke reageret på min mail til dem.

Jeg lover at følge op her på tråden, ellers så stik lige en reminder.

Mvh

/Jacob 

Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak jacob...

 Jeg følger tråden indtil i forhåbentlig finder årsagen. Som sagt kan vi andre lære - også af andres fejltagelser.

Dbh

Axel

Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læste for ca. et år siden om en lignende sag med en advertiser fra England. Jeg kender ham ikke personligt, men mange sagde god for ham og han fik ikke pengene retur fra Google. Jeg kan ikke huske om han fik noget tilbage for banken.

 Jeg vil anbefale dig at sende din computers logfiler til google. Jeg har flere gjort det i forbindelse med en overraskende høj ctr i Adsense og vidste det var en bot eller lignende, der klikkede mine adsense reklamer. Det viste sig at redde min Adsense konto. 

  Fingers crossed herfra!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

God pointe. Det er bestemt værd at undersøge om adSense har været involveret her, altså om der er klikket på annoncerne via indholdsnetværket. Dette kan forklare hvordan nogen har fået gavn af en klik pris på 140 USD.Ville de sælge ringetoner havde det jo nok bedre betalt sig at betale 1 USD per klik.

Mvh Jesper

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

WebVentures:
Jeg vil anbefale dig at sende din computers logfiler til google
 

Hvorledes?

Jeg har i øvrigt fået kontakt til Google, og de har midlertidigt lukket for kontoen mens undersøgelsen finder sted. De har bedt mig køre div. programmer  (AdAware / Spyware Doctor) for at tjekke om min PC indeholder mal-ware eller spyware (hvilket den ikke gjorde)

Tak for kommentar i øvrigt.

Hvad med dig Lea? Er du kommet videre eller hvad?

/Jacob 

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)