Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man Google til at gøre sådan her?

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bliver jeg lidt nysgerrig også.

Hvis jeg søger på "fiskehuset", så kommer www.fiskehuset.dk frem med flere underlinks.

Hvis jeg søger "fiskehusets ebutik", så kommer www.fiskehuset.com frem, men uden underlinks.

Begge sider har ca. det samme antal hits og besøgende, og dk-siden har jeg selv lavet i det meget udskældte program: Frontpage (og endda en gammel version 2000). Com-siden er et shopsystem fra Scancommerce, som ellers er rigtig god til at få en højt op på f.eks. produktnavne, men jeg ved godt, at undersiderne er navngivet uheldigt - dog ikke noget jeg har indflydelse på, da det som nævnt er et standardsystem (eks. på underside fersk fisk: http://www.fiskehuset.com/products/productlist.aspx?MenuItemID=26). Der er ydermere flere andre, der linker til com-siden, end der er til dk-siden.

Skyldes forskellen så disse sidenavne eller noget andet?

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Forskellen skyldes at fiskehuset er en mere præcis søgning, og matcher dit domænenavn. Hvis du søger på "fiskehuset com" http://www.google.dk/search?hl=da&q=fiskehuset+com&meta= så får den side også sitelinks.

Sitelinks vises kun hvis Google vurdere at en søgning har 100% match med den side der er nr. 1

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Du har ret. Jeg tager et kursus i søgning i stedet for ..Wink

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Bachmann:

Sitelinks vises kun hvis Google vurdere at en søgning har 100% match med den side der er nr. 1

 Lars, er det ikke nærmere noget med, at sitelinks kun vises, hvis ens side bliver vurderet af Google til at være en autoritet indenfor området?

Jvf f.eks. søgningen på "brugte mobiler", som nævnt ovenfor.

Og at de fleste sitelinks bliver vist på helt specifikke søgninger, fordi der f.eks. ingen tvivl er om, at din hjemmeside er en autoritet på søgningen "Lars Bachmann".

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det har du nok ret i.

Men din side om brugte mobiler har jo også 100% match på en søgning på brugte mobiler?

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Bachmann:

Men din side om brugte mobiler har jo også 100% match på en søgning på brugte mobiler?

 

Det er min side, Lars. (Her er beviset)

Hilsen Vaks Wink

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars, 

Nu kommer jeg tvivl om, hvad du mener med 100% match.

Jeg tænker på domæne og titel, når jeg læser 100% match, og der passer Molvins mxchange-side jo ikke helt ind. (han bruger "brugte mobiltelefoner i titlen, og domænet er helt uden nøgleord).

Men sætningen "brugte mobiler" står jo pænt placeret i H1-tags på hjemmesiden, så der er et fint match dér.

(og det bliver rigtig spøjst, når man tester med min-mave-siden. Den får sitelinks på "min", men ikke på "min mave" eller "min-mave". Googles veje er nogle gange uransagelige.)

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)