Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMS betaling mm.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminos :)

Tak for alle de gode indlæg, har de sidste par dage brugt alt min tid, på at læse en masse indlæg om at starte e-shop.

Jeg har besluttet mig for at blive 100% selvstændig inde for det næste år. derfor vil jeg starte med en E-shop, syntes jeg har fået en rigtig god idee og derfor skal det have en chance!

Min målgruppe er primært mænd fra 12-30 år. beløbet som der vil blive købt for på min side, vil være omkring 30-50 kr. pr handel. da dette ikke er et ret stort beløb, syntes jeg det ville være smart hvis fx. unge bare lige kunne sende en sms, der kostede dem 30-40,- i tlf regning at sende, også var det betalt. nogen der ved hvordan SMS betaling foregår? er det lovligt hvis en knægt på 14 år betaler 35 kr. vi SMS?

Ewire og PBS syntes jeg er lidt dyre. 2-3 kr. pr handel med kort er lidt, meget når et køb kun er 30 kr. og fragt er omkring 15 kr.

Jeg skal self også kunne tage Dankort / VISA / Electron / Mastercard / American express osv.

Håber der er nogen der har nogle gode forslag :) ellers må i have en rigtig god dag!

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 14:49

SMS-betaling er MEGET dyre end de gebyrer du betaler ved PBS... Du kan hurtigt komme op at betale 20-30% i gebyrer til teleudbyderne...

Fra Århus C
Tilmeldt 14. Apr 08
Skrevet kl. 15:41

Tak for det hurtige svar :) 20-30% er godt nok en del.

Jeg regner med at størstedelen mine handler bliver 30-35 kr.

Er det forkert fx. at sige pris 35kr. + evt. kortgebyrer (ca. 37 kr) eller ved sms betaling (ca. 39 kr.) så kunden selv kan vælge, og hvis de så kun har mulighed for at betale via sms, så må de betale det ekstra. Mit produkt rammer mange på 12-16 år så jeg syntes at det ville være godt, hvis de hurtigt lige kunne betale, for at undgå et stort frafalg her. :)  

Fra Randers
Tilmeldt 3. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 20:31

Hej Nicholas

Kan du evt. røbe hvilket produkt der er tale om ?

Fra Århus C
Tilmeldt 14. Apr 08
Skrevet kl. 21:25
Det er mere en service for folk end et produkt :) .. så det er ikke noget creme eller tøj ... mere vil jeg ikke sige pt.
Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 08:45

Hvadf med det der, mobilcash, og getitcard, læs mere på dibs.dk, eller getitcard.dk, mobilcash.dk,.

Men godt nok er dibs lidt dyre i forhold til andre udbydere... 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 09:41

Mobilen er ikke et ret godt betalingsmiddel - og du betaler nemt 40-50% i gebyrer til din provider og teleselskaberne. Så jeg syntes du skal satse lidt alternativt, som nogle nævner herinde. Husk dog også at langt de fleste unge har visa electron i dag.

Men til markedsføring er mobilen og SMS-beskeder noget af det bedste til unge! Så smid mig gerne en e-mail når du er kommet så langt ;-)

// Jesper Skov

Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 12:32

20-30% er et droemmescenarie. Regn med min. (minimum) 50%.

Fra Århus C
Tilmeldt 14. Apr 08
Skrevet kl. 12:51

Okay, tak for de mange hurtige svar :)

Jeg har valgt at udelukke SMS betaling som start, så kan jeg se om jeg kan få handlet nogle fornuftige tilbud ind senere.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 12:56

Hej Nicholas,

Tillykke med din beslutning om at blive selvstændig og fører din ide/produkt ud i livet!  

Nicholas Schou:

Ewire og PBS syntes jeg er lidt dyre. 2-3 kr. pr handel med kort er lidt, meget når et køb kun er 30 kr. og fragt er omkring 15 kr.

Jeg skal self også kunne tage Dankort / VISA / Electron / Mastercard / American express osv.

Jeg vil lige påpege at disse gebyrer jo heldigvis bliver lavere, når PBS endelig sætter deres gebyr ned d. 1. juli 2008. Dette kommer jo til at betyde for dig, at med ordrebeløb på under DKK 50, vil du "kun" skulle betale et gebyr på DKK 0,70. Du kan læse mere om PBS nedsættelse af gebyrerne her:

http://www.epay.dk/main/news.asp?newsID=52

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)