Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMS

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.

Nu siger du SMS-CMS og det bliver lidt svært at forstå, så jeg spørger lige ind til sagen.

Er der tale om en 2-vejs SMS-gateway? Altså et system hvor eksempelvis en kunde kan sende en SMS og systemet så svarer hvis han har vundet konkurrencen? Eventuelt et system der kan oplagre modtagne SMS''er i en database?

Jeg kunne godt bruge lidt info (og en god pris!) :) Jeg står nemlig netop og mangler et sådan system..
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Høegh

Jeg vil svare på dine spørgsmål som du kommer med.

Ja systemet er bygget på en af af danmarks kraftigste SMS gateways, der er direkte koblet op hos de 3 netudbydere vi har i danmark i dag. Dette er et krav for at kunne bruge 4 cifret applikationskode og overtaksering af tjeneste.

Mange udbder i dag 1 vejs gateways, dette er et komplet 2 vejs system, med et meget brugervenligt, dansk interface, derfor hedder det CMS.

Konkurrence funktionen virker ved du vælger et keyword (der der forbinder indkommende sms med netop til tjeneste). Så lagrer systemet alle de rigtige svar og du kan derefter gå ind og få systemet til at udtrække et vilkårligt antal tilfældige vindere.

Systemet kan ikke lagre beskeder, i selve CMS''et, du kan dog få dem videresendt enten til en andet mobil nummer eller til en mail adresse.

Har du brug for specielle funktioner, findes der HTTP API hvor du kan lave dine egne tjenester eller intergrere i dit nuværende system.

Håber disse ting svarer på dine spøgsmpl, ellers er du velkommen til at skrive en mail eller et post mere herinde.

Tilmeldt 27. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Okay, det lyder rigtig godt. Har du et website eller lignende, som jeg kan se? Hvad hedder produktet og hvem har produceret det oprindeligt? Kan du gøre en demo tilgængelig?

Du snakker om en HTTP API. Hvilket programmeringssprog kan jeg arbejde med, hvis jeg ønsker at udvikle flere funktioner? Du skriver om det, som om det er relativt simpelt, men det er det vel ikke.

Er abonommentsprisen 400 kroner pr. måned? Jeg går ud fra at SMS-prisen ikke gælder modtagne beskeder. Jeg skal primært bruge systemet til at modtage beskeder, nemlig.

Jeg har kigget mig lidt omkring og fundet et billigere 2-vejs system på bla. WebGlobe.dk :) Er det billigere fordi det ikke understøtter indholdstakseret SMS og nummeret "1919"?

Lad os antage at jeg har et firma kaldet "Test" og en konkurrence hvor svaret er "Hej". Hvordan vil det se ud? Noget a la at man SMS''er "Test Hej" til 1919 eller hvad? Der er jo flere der skal bruge sammen nummer.

Jeg kunne godt tænke mig noget detaljeret materiale om konceptet, da pengene ikke hænger på træerne her. Jeg er nødt til at være ret sikker før jeg køber noget. Derfor vil jeg gerne have en mail med priser, funktioner og alle de detajler du overhovedet har.. Så kan jeg nemlig overskue produktet i forhold til de respektive alternativer.

Har du mulighed for at give en større rabat end den nævnte? Er priserne inkl. moms?
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der extra gebyrer på overtakserede SMS''er? Eller er det den samme faste pris?

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Tillad mig lige at gøre opmærksom på at man skal have tungen meget lige i munden når i benytte indholds/overtakseret SMS betaling.

I skal vide at kuden har 14 dages returet og at man ikke kan trække nogle omkostninger i forbindelse med dette.

Indtil idag har man, ved at sende en bekræftelses SMS inden ordren gennemføres slippe for de 14 dages returret - det ser umiddelbart om at det ikke er muligt længere, jeg afventer i øjeblikket en bekræftelse på at min opfattelse af dette er korrekt.

Der er naturligvis kun tale om indholdstakseret/overtakseret SMS tjenester.

Der er mere info her:
http://www.teleindustrien.dk/t2w_604.asp

Bare som info, hvis man vil bruge SMS gateway til almindelig SMS takst kan man være helt rolig og se bort fra ovenstående.. men jeg går ud fra at de fleste her (jeg selv inklusive) gerne vil have noget profit ud af det
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Systemet er udviklet af TGE der ejer applikationskoden 1919. Produktet hedder ComSMS. Det er lidt svært med en demo som det er lige nu, men håber på at kunne tilbyde prøve tider snart.

Jeg kan sende dig et dokument der beskriver de kommandoer der skal bruges for at få beskeder og sende beskeder fra egne applikationer.

Abonnementet er 400 pr. måned og indkommende beskeder koster ikke noget. Priserne er excl. moms.

Jeg kender ikke til Webglobes system, men går ud fra de ikke kører på 4 cifret applikationskode, kan ikke overtaksere eller buge f.eks. tekst som afsender. De kører nok via normale GMS terminaler med SIM kort i.

Det er rigtigt, hvis du sætter et keyword der hedder test, vil en besked med "test ja" sendt til 1919 svare ja til spøgsmålet.

Overtakserede beskeder koster ikke ekstra at sende, de koster det samme som normale beskeder.

Fortrydelsesretten er der, det er rigtigt nok. Det er et lovkrav i dag, men ikke noget der er meget i. Kender en der kører et større konkurrence site, de har næsten ingen fortrydere.

Tilmeldt 27. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for info, Rasmus.
Gider du sende mig en mail? Adressen er ahoegh@gmail.com :)

Nu siger du "test ja" til 1919 .. hvordan kan det hænge sammen? Der er jo flere der bruger samme nummer, ikke? Skal der så ikke stå i beskeden at det er mit firma den er til?
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, nu gik jeg ud fra at test var som eksempel. Du kunne også oprette Høegh som keyword og sætte det til tjenesten konkurrence i dit CMS. Så ville Høegh ja være den rigtige besked.

Du har 5 såkaldte keywords, som du selv bestemmer. Det er det unikke her, du styrer 100 % selv din markedsføring. Hvor langt de fleste andre steder skal du købe et fast keyword har du har mulighed for at have 5 som du helt selv kan bestemme og ændre frit...
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen Rasmus det lyder alt sammen rigtig godt, men vi har jo brug for at kunne se alle dine lovende ord online...

Hvornår kan vi forvente at I er køreklar til at modtage kunder og hvornår kommer der noget online ?

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Olin

Systemet er klar og kan godt modtage kunder. Problemet ligger ved at lave såkaldte tst logins, der er lidt mere komplicerede. Det er fordi der er en masse med forbrug og antal logins man har i systemet.

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)