Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spam - definition?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Juelsminde
Tilmeldt 13. Aug 06
Indlæg ialt: 55
Fra  facefoto.dk - fotograf Søren Nellemann Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er den lovmæssige definition af spam - og dermed hvor det er ulovligt?

Konkret vil jeg gerne vide om det er ulovligt hvis jeg udser mig en konkret virksomhed, som jeg kontakter via mail, nøje målrettet denne virksomhed, med henblik på at sælge min ydelse - eller det det kun ulovligt, når man udsender enslydende mail til mange virksomheder/mulige kunder?

facefoto.dk :: fotograf søren nellemann :: århus :: mobil 2986 3058

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Loven definerer ikke ordet "spam", der er et populær-begreb, men uopfordret henvendelse via e-mail, med direkte eller indirekte salg som formål. I dit nævnte tilfælde er det ifølge lovgivningen ligegyldigt om du sender til en eller flere, så længe der ikke eksisterer et samtykke er det ikke tilladt. http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/mfl/retningslinjer/spamvejledning/2-6-stk-1-elektronisk-post-mv/
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Linket i et tidligere svar henviser til markedsføringsloven, og det er spørgsmålet, om det også gælder virksomheder. I hvert fald er man - som virksomhed - ikke beskyttet mod telefon- og dørsalg, på samme måde som en 'almindelig' forbruger. Dit spørgsmål drejer sig om virksomheder, så jeg kan ikke se, at der skulle være problemer i en mail - det svarer vel til almindeligt telefonsalg.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
§6 gælder også erhvervsdrivende hvad angår elektronisk post: "Forbuddet mod fremsendelse af reklame ved brug af elektronisk post, telefax eller automatiske opkaldssystemer gælder, uanset om modtageren er erhvervsdrivende, forbruger eller en offentlig institution, og uanset om der er tale om en fysisk eller juridisk person, jf. ordet »nogen«."
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)