Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webshop hvordan

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Odense SØ
Tilmeldt 23. Nov 07
Indlæg ialt: 35
Fra  Konfliktpartner.dk Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg synes, du har fået rigtig mange gode råd her i forum. Især mht. søgeoptimering. Man kan jo sige, at det er de kunder, der IKKE handler i din shop du skal prøve at lokke til. Og det er jo en god ting at gøre via google - og som det osse foreslåes, prøve med et andet design, og se om det giver dig en større ROI

Jeg vil tilslutte mig Kirsten E, (er det vist) der skriver du nok skal gøre lidt mere ved dine tekste. Du kunne fx starte med at skrive, hvad du sælger, der hvor du skriver, man skal tilmelde sig nyhedsbrevet. Altså hvad din UVP er / hvorfor de lige skal handle med dig.

 

God vind

Mvh. Eva Maria Knudsen

 www.2hjem.dk - til forældre der bor hver for sig  

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

mette1:

Det er sjovt som alle siger siger det trænger til en kærlig hånd. Det er slet ikke hvad jeg hører fra mine kunder.

Hvis de ikke kunne lide dit design handlede de jo nok et andet sted. Har du spurgt dem der IKKE blev kunder, hvad de synes om designet? I sidste ende er det et spørgsmål om konverteringsrate. Hvis stagnation er uacceptabelt kommer du ikke ud over at få nye kunder i butikken. Jeg siger ikke at designet er galt til målgruppen, men har du undersøgt hvad der virker bedst?

/Jesper

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

mette1:

Det er sjovt som alle siger siger det trænger til en kærlig hånd. Det er slet ikke hvad jeg hører fra mine kunder.

Jeg ved da godt der er nogle der er mere kyndige i deres vurderinger, men i sidste ende er det jo kunderne det handler om.

 

Nu skal det jo siges at det ikke er dine kunder der er interessante i denne sammenhæng. De interessante er jo netop de som ikke er dine kunder. 

Hvis du levere et godt nok produkt til en rigtig pris så skal de nuværende kunder nok blive hængende selv om siden får en omgang. Så mere fokus på nye kunder!

Mvh Peder 

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve butikken kan man nok ikke sige meget til. Det er jo en standardbutik, der ligner rigtig mange andre. Det er selvfølgelig en fordel, at kunderne kan genkende designet, men man skal måske også overveje, at dem, der udvikler webbutikker, netop sælger webbutikker. De færreste af dem sælger "almindelige" varer, så det er ikke sikkert, at de nødvendigvis har ramt den rigtige model.

Så som andre skriver, skal du nok slås med søgemaskineoptimering.

Én har nævnt titellinjen, der blot hedder vuffershoppen.dk. Der er der nok ikke mange nye kunder, der søger på lige neto det i Google, så den bør hedder noget andet.

Desuden kan varekataloget måske trænge til nogle bedre tekster:

 "Foder til hunde" - Fremragende. Det siger, hvad det skal, og de potentielle kunder søger måske netop på "Foder til hunde" i Google, selvom jeg kan se, at kampen er hård.

"legetøj" - Ikke godt nok. Her slås du med legetøj til børn, sexlegetøg og alt muligt andet legetøj. Så den skal nok hedde "Legetøj til hunde" eller "Legetøj til kældedyr".

Så grundlæggende gælder det om at sætte dig i kundernes sted og overveje, hvilke søgeord de vil bruge for at finde de varer, du sælger. Og så skal de søgeord være til stede på dine sider.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

En anden ting, se da at komme over i en anden shop, hvis vi antager du har scannets søgemaskineoptimeringsmodul så betaler du vel i omegnen af 11.000 Kr pr. år for hosting, support, søgemaskineoptimering, betalingsgateway, leje af shop og pbs.

Hvis du får lavet en anden shop (hvor søgemaskineoptimeringsmodulet er inkluderet) vil regnestykket hedde.

Hosting 50 (for nu at sætte et tal) pr. måned

Wannafind 149pr måned

Pbs 1000 pr. år

I alt pr. år :  3388 Kr

Hvis du finden en opensource løsning vil du være ude i en situation hvor du får en bedre shop som har sparet sig selv hjem på under et år. (har set shops til 4k). Et alternativ kunne også være vores løsning til de 8k men vi har desværre ikke tid til at hjælpe dig før om nogle måneder og så lang tid syntes jeg i grunden ikke der skal gå inden du skifter. 

/Peder 

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er for groft. Og slet ikke konstruktivt. Det er nedladende og dybt arrogant. Det er vel her vi kan få råd og gode ideer? Det er der sku ikke meget ved med den tone du holder for dagen!

 

 Jeg spurgte efter konstruktiv kritik og det har jeg fået. Jeg har tænkt en masse over det i siger. Og har læst bogen godt igennem. Jeg kan sagtens se hvad der skal arbejdes med.

 

 PT. sidder jeg og arbejder med adwords. med mere specifikke annoncer, der rammer "mere plet". Det er et stort arbejde. 

 

Det du snakker om at skifte shopudbyder, kunne jeg godt være interesseret i Pedertaketwo.

Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hejsa

Så syntes jeg du skal prøve at kontake Ronnikc (som har skrevet længere oppe i tråden) han skulle efter sigende være meget(!) dygtig til sit arbejde.

Du kan se lidt om hans shopløsning her længere nede på siden er der lidt om hvordan priserne hænger sammen. Som du kan se, kan en omlægning af din shop temmeligt hurtigt tjene sig hjem bare i besparelsen på de månedelige ydelser. Hvis du så tillægger den sandsynligvis voldsomt stigende konverteringsrate, så tror jeg næsten ikke du har råd til at lade vær.

Hvis det af en eller anden grund ikke skulle fungere mellem jer, så har vi forhåbentlig tid igen når vi kommer til udgangen af maj.

Du kan se lidt om vores løsning her (ja ja, ved det godt, men man kan jo ikke leve af bare at reklamere for konkurrenterne Big Smile)

Mvh Peder

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er rigtigt. Kan ikke leve af reklame for kunderne. Jeg vil kigge på det. Og regne lidt samtidig. Smile

Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Et lille tiltag jeg har taget mig, som jeg nu nok skulle have gjort meget MEGET før..

Jeg tænkte nu laver jeg dette til en side om hvor jeg skriver om mine tiltag. Kritik modtages altid gerne om mine tiltag.

Jeg har arbejdet med Google analytics, og sidder og indfører det på mine sider.

Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Mht. design: Min shop har fået umanerlig megen negativ omtale i dette forum mht. design. Det får nu ikke mig til at ryste på hånden - mit design appellerer til MIN målgruppe, og jeg har virkelig gode vækstrater. Så når du har positive tilbagemeldinger fra dine kunder, synes jeg, du skal holde fast i det. For det handler jo om målgruppen, og nogle målgrupper trives bedst med et lidt konservativt design.

Mange debatter om design her på siden handler om 'jeg synes - hvad appellerer til mig', og det er i virkeligheden rasende uinteressant - det handler om målgruppen, og hvad appellerer til målgruppen. Og der er nu engang forskel på målgrupperne for fx technomusik og hundefoder - noget mange glemmer.

 

Puh, dette var en længere debat, og jeg nåede egentlig kun hertil inden jeg ville besvare den.... For jeg synes Kirsten E har fat i noget af det rigtige... Helt klart vil man gerne have en lækker webshop som er toptunet i design og web 2.0 rigtig, men det er ikke sikkert det er hvad målgruppen ønsker...

Jeg tror de personer som elsker hunde og går meget op i det, og gerne vil købe på nettet, ikke har så meget i mod designet i en webshop... de vil have nogle lækre produkter som de bliver glade for...
Vuffershoppen er ikke videre køn i en designers øjne, men den har de elementære ting en webshop skal have og den er nem at finde rundti...

Når det er en lille hyggewebshop, så skal man også overveje hvor man vil ligge sin energi.. og i denne webshop tror jeg det vil kræve så meget at få den helt op og stå med det samme, at du bør koncentrere dig om at sælge.. og en dag, når salget stiger uge for uge og du har nået et af dine mål (som du selvfølgelig har sat op, ik ;-)), så  kan du begynde at spekulere i hvornår der skal et nyt design til, som måske appellerer lidt bredere... 

Men rigtig nok som de fleste andre tidligere skrev, så er søgemaskineoptimering en af de vigtige ting, og det hænger sammen med din markedsføring, for det er gratis marketing at få besøgende fra Google og det kan din webshop jo gode lide ;-)

Held og lykke med din webshop (og tak for interessen i Webshop Hvordan.. håber den kan hjælpe dig) 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)