Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejerskabsform?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 31. Mar 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg står og skal deltage i opstart af et ApS.

Jeg er i den situation, at jeg er studerende, og dermed på SU. Altså må jeg kun tjene et vist beløb ved siden af SU'en.

Giver selskabet overskud, er det meningen vi vil udbetale en del af dette overskud. Dette kan betyder jeg kommer til at tjene for meget.

Kunne jeg oprette et SMBA, og derigennem investere i ApS'et? Dermed kunne et udlodet overskud gå i mit SMBA, i stedet for at blive udbetalt til mig personligt?

Er dette ladesiggøreligt? Eller er der andre muligheder?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm.....! Hvorfor dog alle disse besynderlige krumspring?

 

Hvorfor ikke bare regulere udbetalingen fra ApS`et, så du holder dig indenfor SU-grænsen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 31. Mar 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Vi er 3 partnere, der hver indbetaler 1/3 af indskuddet til et ApS. Vi har tænkt os at strukturere det med et holding- og et driftsselskab.

Jeg har før fået fortalt af en revisor, at ønsker vi udbytte fra holdingselskabet, skal alle have et lige stort udbytte. Dette skulle være et lovkrav.

Derfor kunne der opstå problemer, da jeg ligger ret tæt på grænsen af, hvad jeg maximalt må tjene ved siden af SU'en.

Det var derfor jeg tænkte, at udbyttet så kunne udbetales til mit SMBA i stedet, hvor jeg derfra selv ville kunne dosere udbetalingerne til mig selv i passende portioner? SMBA'et skulle altså fungere som et slags holdingselskab for holdingselskabet :)

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander,