Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem ved noget om Heino Frederiksen?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 7. Mar 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Bent Z, der er noget suspekt i sagen.

Så Henrik, jeg synes faktisk du er i din gode ret til at spørge ind til personen.

Hvis personen er seriøs, så vil han se det som en omtale og så vil han bruge det til positiv markedføring.

Så lad det bare stå og så fortæl manden at du gerne vil have referencer på hans funktion, og helt klart og meget vigtigt skal du have en uvildig rådgiver på.  Sådan en sag ville Kirsten, som er jurist og også skriver herpå Amino sikkert sagtens kunne klare i et lille snubtag.

Jeg har hendes mail hvis du ikke kan finde hende.

Pas godt på dit kære firma, Henrik det er mit råd, det er dig der har knoglet det op af jorden....  

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har så også googlet lidt og det har I ikke gjort særlig godt:Smile

Det jeg kan google mig frem til er to ting:

1) Vi taler om en revisor som er medlem af FDR. Dvs. vi taler hverken om en registreret eller statsautoriseret revisor. Det behøver ikke nødvendigvis at være et minus men det gør at man som kunde lige bør stoppe op og tænke: Er de faglige kvalifikationer tilstrækkelige til at løse opgaven. Det gør man altid men med en registreret/statsautoriseret revisor ved man at de trods alt har nogle uddannelsesmæssige kompetencer til at løse opgaven + at de er underlagt deres respektive organisationers kvalitetskontrol i opgaveudførelsen.

Det næste er at hvis man på et senere tidspunkt ønsker at stifte et selskab vil den pågældende ikke kunne underskrive vurderingsberetning m.v. Det kan så måske løses via samarbejde med anden revisor. 

Kigger man på revisionsfirmaets hjemmeside under ydelser nævnes udarbejdelse af årsregnskaber, budgetter, bogføring, lønregnskab, selvangivelse og assistance i skattesager men intet om egentlig rådgivning, herunder bl.a. selskabsstiftelse, virksomhedsomdannelse m.v. Dvs. det bærer mere præg af at være bogføringsmæssig og regnskabsmæssig assistance end at være en sparringspartner/rådgiver, og det sidste er væsentligt. De problemstillinger og tiltag som revisor ikke er opmærksom på vil der jo alt andet lige ikke blive taget i hånd i hanke om. 

Lige så vigtigt og mere vigtigt - er det imidlertid at man får tingene leveret til tiden og som aftalt og der kan sådan et firma være lige så godt og måske bedre end så mange andre. Ikke mindst fordi en virksomhed af din størrelse muligvis kan drukne i mængden af større virksomheder når vi taler om større revisionsfirmaer.

2) Når jeg siger at I ikke har googlet særlig godt er det fordi det ikke tog mig lang tid at finde ud af, at omtalte Heino Frederiksen også har en kapitalformidlingsvirksomhed. Det jeg kan læse mig frem til er at man hjælper med at få tilført kapital udefra til virksomheder, men resten af denne hjemmeside består af annoncer som folk selv har lagt ind hvor de søger kapital. 

Man kan ikke vurdere en revisors kvalifikationer på dette grundlag men umiddelbart synes jeg ikke denne sammenblanding tegner positivt eller seriøst. Jeg mener man som revisor/rådgiver bør holde en konsekvent linie. Via sit netværk kan man som revisor selv hjælpe kunder og skaffe kontakt til investorer m.v. men decideret at gå ud som udbyder af eksempelvis kapitalformidling sideløbende med at man driver virksomhed som revisor finder jeg ikke hensigtsmæssigt.

Som kunde ville jeg selv aldrig turde indgå en aftale af økonomisk karakter hvor jeg erhverver et projekt o.l. eller pantsætter mine anparter, og så samtidig indgå en rådgivningsaftale eller aftale om revisorbistand med samme person/firma.  Og jeg ville heller aldrig sætte mit "livsværk" på andre hænder. Heller ikke selvom det kun måtte dreje  sig om et par år. 

 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Blot som supplement til Bent > konstruktionen betyder, at mr. Frederiksen ejer Visionsecurity – men du driver selskabet.

Det er ikke ualmindeligt – ved svag likviditet og egenkapital – at banker forlanger anparterne i et selskab som sikkerhed for et lån ... og derved har de overtaget ejerskabet af virksomheden.

MEN det er så også set at de indsætter en direktør i selskabet til at varetage den daglige drift, hvis ikke de er tilfreds med initiativtagerens indsat og/eller evner.

Du skal blot være klar over – at konstruktionen betyder, at DU ikke har den afgørende beslutningsmagt … heller ikke i udlodning af evt. overskud.

Når man er klar over det – så behøver aftalen ikke at være suspekt … det afgøres helt af hvad der står i aftalegrundlaget.

MEN det undre mig lidt – at du spørger ind til en person som du evt. skal samarbejde med … du driver detektivvirksomhed der udføre ”personundersøgelser ifm. kontakter opnået over internettet”, så du burde da ha’ alle forudsætninger for at checke mr. Frederiksens baggrund … eller er der noget jeg har misforstået?? Confused

For øvrigt – tillykke med din nye hjemmeside, den er faktisk blevet ret god.
Kan godt forstå du mangler likviditet – sådan en armeret transportbil er en voldsom investeringWink

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i at det ikke er ualmindeligt Bjarne, men det er ualmindeligt at en revisor gør det, og jeg mener heller ikke det er foreneligt med en revisors arbejde. Særligt ikke hvis revisoren også har et kundeforhold til den pågældende virksomhed.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Bent > vi to er ikke uenige – i denne sag Wink – det er derfor at jeg pointerer at konstruktionen normalt bruges af banker.  Eller det var min hensigt at fremhæve dette forhold.

Jeg har heller ikke tidligere set konstruktionen mellem revisor og klient – men set den en del som sikkerhedsstillelse ved finansiering via det ”grå” marked … for dem som har modet og de lyster…

 

Tilmeldt 2. Sep 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 04:28 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Helt grundlæggende kan jeg godt forstå at du er i tvivl, og jeg synes at det lyder useriøst. Jeg har svært ved at forestille mig en revisor, der sætter penge i dit firma, så jeg forestiller mig mere noget med at han tilbyder "gratis" administration ved at overtage dit firma, og det vil sandsynligvis vise sig at være et rigtigt dyrt bekendtskab.  

 

Men du er inde på at du ville søge råd hos en advokat, og det er nok også bedre end dette forum - navnlig når du har sat mandens navn på.

 

Jeg begriber ikke hvorfor administratorerne ikke for længst har slettet dette indlæg. Det kan man sku ikke forlange kr. 1.000 for. Indlægget går jo ikke ud over skribenten, men en sandsynligvis intetanende revisor. Var det mig, var jeg blevet rasende!

 

Jeg synes ikke at man kan udstille et menneske på denne måde, heller ikke selvom forretningsmetoden virker en anelse tvivlsom. En journalist, der er underlagt presseansvar og lovgivning burde måske kikke nærmere på manden, men ikke et forum som dette. Er der slet ingen, der holdet et vågent øje med det, der skrives?

 

Hvis jeg skulle bruge en revisor, og hvis jeg læste dette, så ville jeg fravælge manden alene på baggrund af det, jeg havde læst her. Det synes ikke rimeligt.

 
Side 2 ud af 2 (16 indlæg)