Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandsmoms fra anonyme private kunder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 24
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Vi er et par gutter der er ved at etablerer en ny virksomhed, hvor vi har udviklet et SaaS produkt der skal sælges til private internationalt (B2C).

Ud fra hvad vi kan se, så skal vi opkræve dansk moms i alle lande udenfor EU, SKAT skriver følgende:

> Hvis du som dansk virksomhed sælger ydelser til private i lande uden for EU, skal du opkræve dansk moms.

Hvad angår lande i EU, så skal vi, når vi når op på over 10.000 Euro pr. år (ud over evt. dansk salg), opkræve den pågældende moms for det pågældende land.

Men hvad gør vi når alle vores kunder er anonyme, og vi ikke kræver hverken navn eller adresse ved tilmelding, og vi heller ikke registrere folks IP adresser?

En grundsten i vores løsning er at folk kan tilmelde sig tjenesten helt anonymt da beskyttelsen af privatlivet og personfølsomme oplysninger er meget vigtigt her, der er en slags "nyhedstjeneste" hvor vi, efter specifikke valgmuligheder fra kunden, holder kunden opdateret med relevante nyheder indenfor forskellige områder og felter som læses igennem vores platform.

Findes der en betalingsløsning der selv kan finde ud af at trække den korrekte moms afhængig af kortudsteder eller sådan noget?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan slet ikke drive online virksomheden uden at vide præcis hvem din kunde er, så myndighederne kan kontakte dem hver i sær hvis de vil. Det er fuld idenfikation = fulde navn og adresse og land, og landet er DIN pligt at kunne kontrollere (IP eller anden dokumentation) og kan du ikke, kan skat sætte hele din omsætning i moms + bod på samme (40% af omsætning inddraget) og så i øvrigt forbyde driften

Kunder SKAL kunne identificeret præcist - både for moms og hvor hvidvask lovgivning - ellers drop ideen
Jeg kender ikke betalingssytemer som i sig selv kan sikre navn og adresse præcist på kunden - de kan måske knytte til hvor kundens bank ligger, men det absolut ikke nok for SKAT
I kan godt garantere kunden at I aldrig offentliggør navne men ikke undgå selv at have dem og kunne give myndigheder som del af regnskabsbilagene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 24
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 03:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Mange tak for svaret.

Vi kommer i hvert tilfælde ikke til at droppe konceptet. Vi har allerede flere tusinde tilmeldt på beta.

Kan vi ikke køre det fra Danmark, så finder vi en IT virksomhed udenfor EU der kan modtage betalingerne på vores vegne mod en fortjeneste, og så fakturerer vi dem for noget IT konsulent eller andet og hiver pengene hjem på den måde.

Det bliver ikke droppet, det er helt sikkert.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:
Kan vi ikke køre det fra Danmark, så finder vi en IT virksomhed udenfor EU der kan modtage betalingerne på vores vegne mod en fortjeneste, og så fakturerer vi dem for noget IT konsulent eller andet og hiver pengene hjem på den måde.

det lyder som en udsædvanlig dum ide at fakturere nogen for IT services i den forbindelse - det vil skat givet finde underligt. Har I nogensinde hør om provision og agenter og % aftaler - som er den naturlige løsning her (hvis I kan finde en der vil og som jo så skal stå som aftalepart og sælger over for kunden) . Det virker på mig som om i er meget opsatte men meget lidt klare

jeg kan heller ikke lige forestille mig et eneste land (slet ikke USA) hvor et firma må sælge til kunder der er anonyme og holde alle landenes stærke hvidvasklove og regnskabslove OG moms/VAT lovgivning som også kræver identifikationen, helt enkelt, men prøv)

Og tro mig, jeg skriver sådan for at hjælpe jer til at finde vej, og har ingen anden interesse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 24
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Gad vide om det vi leverer egentligt ikke hører ind under "Elektronisk leverede ydelser" og er uden momsopkrævning? Det hele er fuldautomatisk, og alt kører fra maskiner i Tyskland.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)