Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfradrag for nyopstartet virksomhed - materiale køb.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej eksperter
Jeg er meget ny til alt der omhandler moms, virksomhed, skat osv. Så jeg håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål.
Jeg har for nylig oprettet en enkeltmandsvirksomhed som tilbyder saunagus. Firmaet er momsregistreret og har eget CVR. Jeg skal til at bygge min sauna som skal bruges i virksomhedens navn.
Mit spørgsmål er så:
Når jeg køber materialer fks. trælast, ovn og yderligere materialer til saunaen, må jeg så trække momsen fra påtrods af, at jeg ingen omsætning har?

Jeg håber i kan hjælpe mig - slå endelig på tråden, hvis jeg skal komme med mere info :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46460
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg sige - at man ikke kan sige med nogen sikkerhed. Det at du alene har købsmoms men reelt ikke den del af din erhvervsmæssige aktivitet - at sælge og få salgsmoms, kan give problem

Jeg tror der er en enkelt godkendt revisor som indimellem svarer LIER og hans ord ville tælle mere end mine

Alternativt start med at logge på skat som CVR og i kommunikation spørg om samme - og vil du være steeensikker - bed om bindende svar

Der er ikke tvivl om din købsmoms får du fradrag for når du sælger det du som virksomhed har købt med købsmoms, så det er mest likviditet det handler omk

Husk værdien af den færdige sauna skal udligne værdien af dine materialer (ex moms) i regnskabet som færdigvarelager værdi, og når du sælger den, har du så det so udgift mod dit salg - og ikke er en udgift i resultatet før den er solgt

Husk alle regninger skal være til dit firma tydeligt og med dato osv - bed om det og ikke bon i trælasten

vh John Hannover 


6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er saunaen transportabel eller på fast adresse?

Hvis med fast adresse er det så samme som din privat adresse?

hvis transportabel, hvor skal du opbevare den når den ikke er ude ved kunder?

Tror det er spørgsmål du skal besvare før man kan vurdere moms spørgsmålet, da du ikke må have saunaen til rådighed privat, hvis du skal have fuldt fradrag for moms.

Tilmeldt 25. Nov 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Saunaen kommer til at stå på fast adresse/privat adresse og er ikke transportable.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46460
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Marcus.F.R:

Saunaen kommer til at stå på fast adresse/privat adresse og er ikke transportable.

så får du problemer med fradrag for at bygge den og alt hvis den privat adresse er din egen- den er jo i den grad så mest sandsynlig at bruge for dig selv og i alle fald giver det jo fuld rådighed privat og ikke moms og udgiftsfradrag . i alle fald slet ikke fuldt men formentlig 0

Du kan skrive til skat og bede om bindende svar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)