Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hurtig erhvervskonto

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. Oct 23
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Vi står i en situation hvor vi har brug for en erhvervskonto hurtigst muligt til vores ApS, da vi skal opkøbe udstyr og lign. inden virksomheden åbner. Vi har søgt flere erhvervskonti, men er desværre blevet afvist.
Vi har prøvet at søge via andre banker, men den proces kan tage flere uger.

Er det muligt at oprette en Revolut eller Wise erhvervskonto midlertidigt, og derefter skifte bank når vi får en ordentlig erhvervskonto?

Jeg er klar over at hverken Revolut eller Wise ikke er de bedste erhvervskonti, men da vi har en kort deadline, leder vi efter en midlertidig nødløsning.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

tn1305:
Hej!

Vi står i en situation hvor vi har brug for en erhvervskonto hurtigst muligt til vores ApS, da vi skal opkøbe udstyr og lign. inden virksomheden åbner. Vi har søgt flere erhvervskonti, men er desværre blevet afvist.
Vi har prøvet at søge via andre banker, men den proces kan tage flere uger.

Er det muligt at oprette en Revolut eller Wise erhvervskonto midlertidigt, og derefter skifte bank når vi får en ordentlig erhvervskonto?

Jeg er klar over at hverken Revolut eller Wise ikke er de bedste erhvervskonti, men da vi har en kort deadline, leder vi efter en midlertidig nødløsning.

ja det er muligt at bruge dem ja
Bare ikke en eneste rød øre ud på en privat konto på noget tidspunkt. Gerne udlæg FRA privat men ikke den anden vej nogensinde

Om danske banker bliver endnu vanskeligere når man allerede har en udenlandsk nemkonto - who knows
I skal bruge hjælp til materialet til bankerne hvis I er en branche der kan drille.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Oct 23
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Det vil vi være opmærksomme på. Tak for hjælpen :)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

ja det er muligt at bruge dem ja
Bare ikke en eneste rød øre ud på en privat konto på noget tidspunkt. Gerne udlæg FRA privat men ikke den anden vej nogensinde
.....

vh John Hannover

Hvad mener du med den kommentar?

Der er da intet problem med hverken lønudbetaling eller mellemregningskonti som jeg oplever.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Cookie - John Hannover:

ja det er muligt at bruge dem ja
Bare ikke en eneste rød øre ud på en privat konto på noget tidspunkt. Gerne udlæg FRA privat men ikke den anden vej nogensinde
.....

vh John Hannover

Hvad mener du med den kommentar?

Der er da intet problem med hverken lønudbetaling eller mellemregningskonti som jeg oplever.

  Nej løn med skattetræk, er naturligvis ok men det jeg skriver er naturligvis uden det er som løn eller udbytte men bare hævning som tråden jo handler om- og da derfor heller ikke som mellemregning hvis ikke firmaet skylder ejer penge først - så går det helt galt

Trådstarter har ikke lånt dem penge, det er helt nystartet som ikke har fået erhvervskonto endnu, og derfor - nej til at f.eks modtage penge IND privat og når de har kontoen, ikke penge FRA selskabet UDEN selskabet skylder dem FØRST

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Sep 22
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet Lunar? 

Jeg fik oprettet konto på under en uge og det kører fint. 

Arbejder med VMS system hos Venfex. 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Dexa:
Har du prøvet Lunar? 

Lunar er kommet med på samme galej som andre.

Et selskab, der sælger tøj, har fået NEJ. Bad om begrundelse. "Man kan ikke opfylde firmaets behov!". Behov, der er spurgt om en konto til ind/ud, der er ingen gæld, kun en masse tilgodehavender, der ikke kan modtages betalinger for!.

Som Palle Lauring sagde: "Danmark er en brugsforening".

Tilmeldt 20. Sep 22
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Undskyld, men jeg forstår ikke helt dit svar. 

Er Lunar (ifølge dig) begyndt at afvise alle, eller hvad mener du? 

Arbejder med VMS system hos Venfex. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide med en Revolut/Wise konto til start.

En lidt dyrere løsning er Onemoneyway. Her er fordelen at man får et konto-reg nummer.

Der blev i maj stemt nej i folketinget om virksomheders ret til en erhvervskonto. Så vidst jeg husker var det enhedslisten der stemte for, mens de andre partier stemte imod, - NB stemte blankt.

Nu er de ved at komme med et nyt lignende lovforslag, men det skal jo i høring og de skal holde sommerferie og vinterferie og evt. lige have danskerne igennem nogle evt. nye kriser, så der kan nok godt gå mindst et år før der bliver vedtaget noget... I mellemtiden skal virksomhederne jo overleve, og Revolut/Wise/Onemoneyway er umiddelbart det bedste man kan gøre.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)