Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbytte fra nystiftet holding selskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 39
Fra  Royalbarber.dk Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Mit holding selskab ejer 50% af et driftselskab. Driftselskabet har udbetalt udbytte til mit Holding selskab.

Kan jeg drage fordele af de 27% beskatning ved udbetaling af udbytte fra Holding til mig selv privat? Op til grænsen på 58.900.

Mit Holding er under 1 år gammelt og har endnu ikke aflagt årsregnskab. Har hørt at det først er muligt, at udbetale udbytte fra Holding til privat, efter første årsregnskab. Er det korrekt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 39
Fra  Royalbarber.dk Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John. Så må jeg vente til årsregnskabet for Holding :) Men selve overskuddet fra driftselskabet må godt overføres til mit Holding på nuværende tidspunkt, ikke?

Ja, det skyldes egentlig, at jeg efter stiftelsen af driftselskabet, skulle åbne endnu et selskab, hvor jeg benyttede mig af rullende kapital til at stifte Holding og nyt selskab. Herefter købte jeg anparterne til førstnævnte selskab via Holding.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mo:
Tak for svar John. Så må jeg vente til årsregnskabet for Holding :) Men selve overskuddet fra driftselskabet må godt overføres til mit Holding på nuværende tidspunkt, ikke

jo HVIS det er korrekt udloddet som du kan læse om i linket du fik, så må det absolut det.
Så er der betalt 22% selskabsskat i drift og der er ikke skat i holding med din ejerandel og - den dag du selv skal have det ud kommer der 27% på første delen (hvis ikke du bruger 27% delen på andre aktier, og så 42% på resten og ialt svarer det til de 27% giver bundskat og de 42% topskat 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)