Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig/ikke personlig skattegæld.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Er der nogle herinde der kan forklare mig om personlig kontra ikke personlig skattegæld?

mit spørgsmål er grundet, jeg godt vil have en vognmandstilladelse, og et af kravene er at man ikke må have mere end 50.000 IKKE personlig skattegæld, hvorfor jeg bliver forvirret. 

tak på forhånd. 

mvh 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Rknudsen94:
og et af kravene er at man ikke må have mere end 50.000

Det er ikke kun Skattegæld, men al gæld til det offentlige der overstiger kr. 50.000,00.

Det får du også at vide på CUB.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Har ikke lige før set den med Personlig eller ikke personlig - men gæld til det offentlig som du skylder er personlig. Ikke personlig kan jeg kun gætte på må være gæld fra et selskab du måtte være ejer af, men al gæld DU har (til det offentlige i dette fald) er personlig uden tvivl

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jul 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske hvis man skal have varebilsvognmandskursus. Det ved jeg ikke. Men det er nu ikke det det står i kravene til vognmandstilladelse for over 3500kg 

der står 50.000kr ikke personlig gæld til det offentlige.. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Rknudsen94:

Måske hvis man skal have varebilsvognmandskursus. Det ved jeg ikke. Men det er nu ikke det det står i kravene til vognmandstilladelse for over 3500kg 

der står 50.000kr ikke personlig gæld til det offentlige.. 

Link lige til hvor det står, så bliver det måske mere forståelig, for det giver nok ikke helt mening 

jeg læser det i alle fald ikke andet end.

  • Faglige kvalifikationer: Du skal inden for de seneste 10 år have gennemgået en varebilsvognmandsuddannelse, der er godkendt af Færdselsstyrelsen. Uddannelsen afsluttes med en skriftlig prøve
  • Økonomi: Du skal have en egenkapital på mindst 13.500 kr. for den første tilladelse og 6.750 kr. for hver yderligere tilladelse
  • Restancer til det offentlige: Der må ikke være forfalden gæld til det offentlige på 50.000 kr. eller mere for hverken virksomheden eller transportlederen. Bemærk: Der er mulighed for at indgå en afdragsaftale.
  • Vandel og god skik: Færdselsstyrelsen foretager en konkret vurdering ud fra hvert tilfælde.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jul 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej john. Beklager sent svar, arbejdet hele ugen til sent. 

kan ikke få lov at linke i tråden, har sat det ind i din gæstebog, håber det er ok. 

vil du svare her i tråden?

tak for jeres hjælp, mvh Rune 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det siger ikke rigtigt mig nogt, med at gæld for transportledern eller ansøgende virksomhed max 50 t hænger sammen med - kun for ikke personlig gæld, for transportlederen er vel personlig, men du må skrive til styrelsen og bede dem forklare

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jul 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg lige prøvet at gøre, og afventer svar. 

det du længere oppe referere til er under kategorien varebilsvognmand, og det jeg linker til, er som godsvognmand. Jeg skal nok lægge noget op når jeg får et endeligt svar :-)

tak for tiden uanset. 

mvh Rune 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Rknudsen94:

Det har jeg lige prøvet at gøre, og afventer svar. 

det du længere oppe referere til er under kategorien varebilsvognmand, og det jeg linker til, er som godsvognmand. Jeg skal nok lægge noget op når jeg får et endeligt svar :-)

Uanset hvad, så skal du have en vognmandstilladelse. Har DU gæld til det offentlige, der overstiger kr. 50.000,00, så kan du ikke få den. Se indsatte fra Færdselsstyrelsen:

"Der kan ikke udstedes tilladelser, hvis virksomheden eller transportlederen har forfalden gæld til det offentlige på 50.000 kr. og derover. Kravet gælder kun for ikkepersonlig gæld til det offentlige. 

Er du i tvivl om, hvorvidt du har restancer, eller hvad den samlede størrelse af restancen er, bedes du kontakte Gældsstyrelsen.


Hvis virksomheden eller transportlederen har indgået og overholder en betalingsaftale, medregner Færdselsstyrelsen ikke gælden ved opgørelse af forfalden gæld.


Styrelsen indhenter oplysninger om forfalden gæld til det offentlige hos Skattestyrelsen". 

Tilmeldt 4. Nov 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

transportuddannelse.dk/ofte-stillede-spoergsmaal/

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)