Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu igen et spørgsmål om transport...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg ved godt dette emne har været oppe flere gange, men jeg mener først at jeg får svar på mine spørgsmål når jeg selv laver en tråd.

Endnu engang er spørsmålet omkring fragt fra Kina.

Jeg har kontakt til en levenrandør og i den forbindelse skal jeg have sendt ordren her til min dør i DK.

Hvilken måde er den nemmeste og billigste? Leverandøren vil gerne sende ordren til en dansk havn, men så skal jeg tage den derfra. Er det smart, og hvordan gøres det?

Ordren er forholdvis lille, da vægten ligger lige over 200 kg og rumfanget ca. er 1,3 m³. (værdi < 10.000 kr.) (Kasser á 12,5 kg)

Hvad er smartest? Fly, båd og hvordan er den nemmeste løsning til en rimelig pris?

Jeg har ikke prøvet import før, så det er helt nyt for mig, og jeg vil gerne vide hvilke udgifter der kommer i forbindelse med den enkelte transportmulighed. (told, moms o.l.)

Der kunne måske ligefrem være nogle aminoer der kunne give mig en form for tilbud på det?

På forhånd tak.

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per,

For det første....er du importørregistreret ? Ellers burde du nok tage fat i SKAT hurtigst muligt.

Da det er en mindre forsendelse du beskriver, mener jeg umiddelbart luftfragt/kurer vil være det billigste for dig. Det vil klart være at foretrække da du ved søfragt oftest vil blive afregnet efter forholdet 1:1, altså 1 cbm:1000 kg, og hvor der samtidigt oftest afregnes for et min. på 2 cbm. Derimod når/hvis du senere ønsker, at importere større partier vil søfragt typisk være det bedste transportmiddel.                                                             Hvor skal der leveres?

I forbindelse med godsets ankomst til DK skal der laves noget fortoldning. Dette tilbyder de fleste speditører/transportører efterhånden at ordne til en fornuftig pris. Der kan være en masse situationer ved indfortoldninger som gør at det er værd at "betale" sig fra og lade speditøren klare.

Prøv at kontakt DSV eksempeltvis....de tilbyder alle transportformer og er meget dygtige samt giver sig tid til kunder....også mindre kunder!

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak forsvaret.

Er det ikke erhvervs og selskabstyrelsen jeg skal registreres hos? Og hvor skal man det? Fordele og ulemper?

Hvis jeg vælger at lade leverandøren ordne fragten, hvordan finder jeg så ud af hvor jeg kan afhente og fortolde varen henne?

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per,

Du kan lade din speditør/klarering/transportør stå for indfortoldningen samt leveringen til din Dør, men du kan jo selvfølgelig også selv stå for afhentning af godset. Igen - du kan tage fat i forskellige transportører, så kan de hjælpe med alt.                                                                             .......ønsker du selv at stå for hele forløbet kan du selvfølgelig forsøge dig frem. - held og lykke Wink

Uanset hvad er det vigtigt, at forarbejdet er i orden for at undgå ærgelige situationer.

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg nu vælger at udnytte deres transportform hvor de sender med skib til Aarhus med dette firma WWW.FSIHK.COM , for 157$, hvordan fungere det så når det kommer til Aarhus? Får jeg en besked på at det er kommet? Hvem skal jeg henvende mig til for at modtage forsendelsen (hvis jeg selv vil hente den) og er varen så fortoldet? 

 Beklager de så mange, måske dumme spørgsmål, men vil gerne lære det!

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per,

Aner intet om det nævnte firma. Har aldrig hørt om det og ville bestemt ikke ligge mine transporter sådan et sted....men det er bare min mening. Som regel vil man, i en form for advisering, blive kontaktet af transportøren ved godsets snarlige ankomst, hvor det også bør være muligt for dig, at få mere info omkring afhentning/levering. Godset skal jo indfortoldes før ankomsten til DK, så med mindre du selv kan klarer klareringsdelen bør du igen kontakte folk der kan........endnu en gang eksempeltvis en speditør.!

Da du ikke er så bekendt med transportbrancher ser jeg netop fordele for dig ved at kontakte et større speditionsfirma, som kan svare mere præcist udfra den konkrete sending.

 Det hele roder lidt rundt da det virker som om du vil ordne alt selv, men ikke har den nødvendige viden for hele forløbet.!

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per,

Som "speditøren" nævner vil luftfragt nok være den bedste løsning i din situation, da transporttiden er betydeligt kortere og prisen ikke vil variere specielt meget.

Benytter du dig af den kinesiske leverandørs tilbud og bruger FS International (HK= hong kong) som er et udemærket asiatisk shippingselskab skal du i din transportkalkule have forhold som import klarering, dokument håndtering, dansk transport, terminal fee, liner fee og generel håndtering (muligvis CAF/BAF (kurs og olietillæg på søfragt fra fjernøsten), ved dog ikke om det kun er FCL (hel container) disse tillæg er gældende ved), men som du nok har regnet ud nu, vil jeg også stærkt anbefale dig at hente nogle tilbud på hele dynen fra danske speditører. De kan som regel deres kram, og du slipper for unødvendig bøvl.

 Det er ikke sikkert der er told på dine varer, men det kan dit lokale skattekontor svare på. Her får du også et varenummer på dit produkt (husk at du skal beskrive hvad varen er lavet af, dens betjeningsmuligheder, og andet relevant). Muligvis kan der også være tale om godkendelse eller punktafgift på varen, men igen, skattekontoret ved det. Ved ikke om det stadig virker, men du burde kunne lave din importør registrering hos webreg.dk

 Jeg får lige min ship.afd til at finde en pris på DHL søfragt/Kina. Kunne være et godt alternativ til de danske agenter.

 Hvor i kina ligger din leverandør?,jeg bor selv i Zhejiang provinsen (tæt ved Shanghai) og kan godt være behjælpelig med andre småting.

 Martin.

 

 

  

 

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 02:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Per,

Ifølge min lokale DHL agent kan de arrangere transport fra min by Ningbo (tæt ved shanghai) og hjem til svendborg, til under 1000 DKR (1,3m3, 210Kilo). Det er sku da monster billigt. Så bed da din leverandør gøre det samme.

 Martin.  

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Så er det jo vigtigt, er det luft eller skibstransport?

Kim

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 05:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim,

 Søtransport. (5 uger)

 Martin.

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)