Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må jeg købe via ApS (holdingselskab)?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg ejer et holdingselskab (ApS), H, som ejer aktier i et driftselskab(også ApS), D.

Jeg arbejder til daglig i driftselskabet, D. Der er mange andre ejere af driftselskabet.

Hvad må jeg købe via min erhvervskonto i mit holdingselskab, H?

Fx bor jeg i Jylland og arbejder i Kbh. Skal jeg købe togbilletter via privat konto eller via min erhvervskonto i H?

Og hvad med overnatning i Kbh?

Og IT-udstyr?

Tak for hjælpen!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må lade holding betale for det som vedrører holdings drift og det er vel ikke transport fra dig selv til dit arbejde i drift eller overnatning og IT udstyr med mindre du kan sandsynliggøres det alene er til at bogføre holding på f.eks - lige som holding betaler sin egen revisorhjælp og bankkonto, men  bankkonto betaling af års7månedsgebyr er så ikke fradragsberetiget, så det skal du skattekorreigere og lægge til skattepligtigt resultat http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html

Du skal holde det helt hver for sig og aldrig lade holding betale noget privat for dig selv i forbindelse med noget der ikke er 100% holding. Det vil generelt både være ulovligt og komme ud som maskeret udlodning og en skat klart over 100%. Det er absolut et no- go

Transport hjem til arbejde i drift kan arbejdet så heller ikke lige betale, det er hjem arbejde og befordringsfradrag - overnatning kan drift betale for dig hvis du er borte 24 timer og det ikke bare er en type ekstra bopæl, IT må drift evt stille til rådighed hvis det har formål at du skal bruge det i drift

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)