Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilag på betaling af B-skat

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jul 22
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har fået den første omsætning i min første virksomhed sidste måned, og har tilmed overskud. Jeg har derfor også betalt min første B-skatterate (enkeltmandsvirksomhed). I den forbindelse skal det jo indskrives i mit regnskab, hvor det også skal have et bilag. Jeg har ikke fået noget bevis i form af en kvittering eller andet fra SKAT, som jeg kan bruge. Burde jeg have fået dette, eller hvordan gør man lige med bilag i denne forbindelse?

Det er sikkert et dumt spørgsmål, men det er ikke destro mindre der, hvor jeg er i processen lige nu. På forhånd tusinde tak for hjælpen. 

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

B-skat ikke en udgift for din enkeltmandsvirksomhed. Det er noget du personligt skal betale.

Hvis du tager pengene fra din virksomheds bankkonto, bør det bogføres som en privat hævning, hvor du flytter pengene fra bank til mellemregningskontoen.

Du kan bruge udskrift fra banken som bilag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må hæve hvad du vil i din EMV men din >B skat er ikke en udgift i virksomheden (så ville du jo have fradrag) HVIS du vil bogføre og betale fra erhvervskontoen - så er det som alt andet en helt almindelig privat hævning = udgift mellemregning privat hævet i status mod bank. 

Lettere er bare at betale din skat personligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 8. Aug 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville hæve pengene som regulær løn, og så betale den 'privat'.

Det munder ud i det samme i sidste ende, når der er tale om en EMV, det er privatforbrug / mellemregning med ejer.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)