Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver man markeds research:

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Apr 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner

Dette tråd er en forlængelse af tråden tidligere.

Jeg er ret nysgærig på at høre, hvordan er det i laver markeds research?

Jeg tog et kursus i digital markedsføring, og jeg fandt ud af, at der virkelig er mange andre der også tager denne slags kursus, så der er benhård konkurrence. 

Hvilke værektøjer bruger i til markeds research? 

Jeg har ringet til par folk i bil-branchen for at spørge dem om hvilke udfodringer der møder på vejen. Ud af cirka 30. spurgte, så var 3 ret spendte på at at bruge markedsfæring ydelser, men så skulle de aligivel ikke bruge dem. Jeg har tidligere handlet med biler, og 2 af forhandlerne de var interesserede i det, var forhandlre der sælger biler som slet, altså som slet ikke er interessente for det danske marked, da de er sælger stor og gamle biler som er ret ret ret dyre at have. Der er også andre forhandlere som har værksteder som kunder der tit kommer og går, og der er også en del mouth to mouth reklame.

Der er også en del andre større firmaer som autoit der har specielesiret sig i bilmarkedsføring, og der er andre programmer hvor du kan betale en boost så reklamer dukker automatisk op.

Jeg skifter nok  nichen, men inden jeg gøre det, vil jeg gerne høre hvordan finder man ud af, hvilken branche har behov for noget? Det er bare generalt spørgsmål 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)