Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg sende varer til mig privat, fremfor til min virksomhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis jeg køber nogle varer som jeg skal bruge til min virksomhed, må jeg så godt sende det til mig privat, og så stadig trække det fra i skat? Eller skal det sendes direkte til virksomheden?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have en faktura klart udstedt til din virksomhed for at kunne trække udgiften (og momsen evt) fra - hvor pakken afleveres er lige meget. Ved import skal pakken være stilet til din virksomheds CVR og det skal være importregistreret

Der kan godt være EU og andre sælgere der ikke vil sende til andet end officiel firmaadresse

Du kan også skrive det som - adresse:  Firma xxx - C/O dit navn og adresse - men stadigt  faktura alene udstedt til dit CVR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Sep 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar. Jeg er lidt i tvivl om det her med varekøb. Har du evt. måske et sted, hvor jeg kan læse om hvordan man laver en B2B ordre? Specielt når det er varer fra udlandet. Er bl.a. i tvivl om, hvorvidt jeg skal skrive mit CVR nummer, når det er udenfor DK. Og også i tvivl om jeg "bare" skal sende en email med min ordre, eller om jeg skal lave et form for dokument.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal før import fra uden for EU være importregistrerret og du skal angive dit firmanavn og klogeligt CVR til sælger - så kan du gøre det i mail eller brev eller lige hvad du vil -Jo bedre du kan dokumentere, jo bedre hvis der bliver en sag

Er det køb i EU og du er momsregistreret, så skal du give dem dit moms nummer = CVR med dk foran ved bestillingen og bede om levering med reverse charge som er uden moms, men hvor du selv skal angive moms, som du også skal ved uden for EU hvis de er momsregistreret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)