Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura til virksomhed fra Taiwan som privatperson

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har en royalty kontrakt med en virksomhed i Taiwan, der producerer et produkt, jeg har designet, på licens. Vores kontrakt er underskrevet af mig som privatperson og jeg har pt. ikke nogen virksomhed.  Jeg tænker at det vel nærmest er en serviceydelse jeg sælger dem, da der ikke er nogle fysiske ting der skifter hænder imellem os.

Hvilke krav er der til den faktura jeg udsteder til virksomheden, er det samme som hvis man laver en faktura til en dansk virksomhed, hvor man bruger cpr i stedet for cvr nummer?

Jeg håber I kan hjælpe mig.

Pft.

Bedste hilsner
Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er fint nok - royalti er en ydelse og kræver ikke CVR og eksportreg osv. Jeg tror ikke de kan bruge dit CPR til noget som helst, men de skal måske, som vi skal, indberette betaling til en privat uden for landet på navn, adresse og fødselsdato/md/år så det kan du jo give dem, uden de sidste 4 sifre i CPR bare - og så bankkotnto og informer evt bankenom, at der kommer penge fra Taiwan, så de ikke tænker noget kan være gal. Det vil de notere i deres KYC om dig, og så er alt fint

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tusind tak for et godt og meget brugbart svar! 
Rigtig god aften!

Bh Anders

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)