Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankkonto til lille delgren af virksomhed?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 30. Mar 21
Indlæg ialt: 20
Fra  Antrotech ApS Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak, @JohnSmile Jeg køber hos leverandøren i Euro og sælger videre til mit eget danske ApS i DKK. Det sidste har KUN en DKK konto. Men det er jo et valg. Et eller andet sted, skal der jo laves en valutaomveksling med de omkostninger, som det indebærer. Det lyder, som jeg i skattemæssig henseende kan spare mig selv for en masse bøvl ved at anvende Revolut kontoens DKK del og lade Revolut score valutaomvekslingsgevinsten? Så kan jeg holde regnskabet i DKK. 

Hvorfor køre det via mit danske ApS? Fordi det er det firma, jeg vil brande og opbygge. Den konkrete del, som jeg nu kører via et PVS, kan næppe isoleret set give ive overskud, og så er det jo, at Skat på et tidspunkt vil tvangslukke eller omdanne til hobbyaktivitet. Aktiviteten skal brande mine hovedaktiviteter og skabe netværk. Det kan jeg financiere via nogle andre indtægter i mit ApS, men ikke via mit PVS.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Nedergaard Jacobsen:

Tusind tak, @JohnSmile Jeg køber hos leverandøren i Euro og sælger videre til mit eget danske ApS i DKK. Det sidste har KUN en DKK konto. Men det er jo et valg. Et eller andet sted, skal der jo laves en valutaomveksling med de omkostninger, som det indebærer. Det lyder, som jeg i skattemæssig henseende kan spare mig selv for en masse bøvl ved at anvende Revolut kontoens DKK del og lade Revolut score valutaomvekslingsgevinsten? Så kan jeg holde regnskabet i DKK. 

Hvorfor køre det via mit danske ApS? Fordi det er det firma, jeg vil brande og opbygge. Den konkrete del, som jeg nu kører via et PVS, kan næppe isoleret set give ive overskud, og så er det jo, at Skat på et tidspunkt vil tvangslukke eller omdanne til hobbyaktivitet. Aktiviteten skal brande mine hovedaktiviteter og skabe netværk. Det kan jeg financiere via nogle andre indtægter i mit ApS, men ikke via mit PVS.

Jeg ville være nervøs for transferpricing hvor skat på en eller anden måde kan vise du KUNNE flytte overskud der du ville i EMV eller ApS og ser  noget som maskeret udbytte i ApS. Alt skal ske til markedspris og med indtjening til formål, ellers bliver ikke bare EMV lukket men du kan få en meget grim skatteproblamatik i ApS
Jeg ville aldrig turde hvis ikke men AUT revisor kendte alle priser og sagde god for det  ALDRIG

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 30. Mar 21
Indlæg ialt: 20
Fra  Antrotech ApS Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok @John, så er vi tilbage ved udgangspunktet, det som jeg har kæmpet med i 6 måneder at finde en model for. PADI vil ikke handle med et ApS, der potentielt kan have flere ejere. Jeg har så fundet den model, at jeg kan kan lade mit PVS købe hos PADI og sælge varerne videre til mit Aps til kostpris plus moms. Det er markedsprisen for indkøb (engros B2B), men det er ikke markedsprisen på B2C customer markedet.  Har sågar oprettet et ekstra CVR nummer og en ekstra erhvervskonto til det formål. Hensigten er ikke at snyde skat, men at komme PADI's kringlede regler i møde. Det er kun et spørgsmål om, hvorvidt der betales skat af  fortjenesten i mit PVS eller i mit ApS. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Nedergaard Jacobsen:

Ok @John, så er vi tilbage ved udgangspunktet, det som jeg har kæmpet med i 6 måneder at finde en model for. PADI vil ikke handle med et ApS, der potentielt kan have flere ejere. Jeg har så fundet den model, at jeg kan kan lade mit PVS købe hos PADI og sælge varerne videre til mit Aps til kostpris plus moms. Det er markedsprisen for indkøb (engros B2B), men det er ikke markedsprisen på B2C customer markedet.  Har sågar oprettet et ekstra CVR nummer og en ekstra erhvervskonto til det formål. Hensigten er ikke at snyde skat, men at komme PADI's kringlede regler i møde. Det er kun et spørgsmål om, hvorvidt der betales skat af  fortjenesten i mit PVS eller i mit ApS. 

Ja og den konstruktion kan jeg slet ikke se løst ordentligt. Din virksomhed skal sælge til ApS til markedspris OG med klart formål om overskud, ellers vil alt under  hvad en anden virksomhed der købte hos PADI - uden at kende køber, ville sælge til. Mon ikke der ville være en fortjeneste? Ellers ses din ApS som havde det i fordel og din samlede skat blive over 100% og EMV lukket. 
Kan slet ikke se konstruktionen du beskriver godkendt, men skriv efter bindende svar hos skat - Problemet med PADI kan jeg ikke løse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)