Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for misligeholdt gæld

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at yde et lån til en forretningspartner på omkring 100.000 kr. og i den forbindelse vil jeg gerne forstå hvad reglerne er for skattefradrag hvis gælden i sidste ende ikke tilbagebetales. Hvilke betingelser skal være opfyldt og hvor meget kan trækkes fra? Jeg har mulighed for at yde lånet som privat person eller gennem min virksomhed.

Håber der er nogen der kender reglerne her på Amino Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Et korrekt oprettet lån mellem 3. parter (ikke nærtstående) giver fradrag når/hvis lånet kan påvises endeligt tabt (i princip låntagers konkurs eller tilsvarende retslig afgørelser der gør endelig afskrivning nødvendigt) med den gældende skattesats - uanset fra firma eller privat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Hvad hvis man sælger gælden med tab, så er det vel "endeligt"?

Hvad hvis lånet er ydet af et holding selskab til et datterselskab, i stedet for mellem forretningspartnere? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus:

Tak for svar.

Hvad hvis man sælger gælden med tab, så er det vel "endeligt"?

Hvad hvis lånet er ydet af et holding selskab til et datterselskab, i stedet for mellem forretningspartnere? 

jeg kan ikke rode i bøger men umiddelbart nej - for sælger man påtager man sig frivilligt tabet - så nej. Det skal vise sig retsligt endeligt tabt - Som jeg skrev i første, gælder fradrag ved lån mellem 3 parter

Mellem holding og datter er der ikke fradrag for lånet (med mindre meget komplicerede konvertibel regler var noteret i EOS osv inden)

Er det en skole opgave, siden næsten alle forhold skal dækkes - 3 parter først - nu nærstående måske osv?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)