Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tab på unoterede anparter - hvordan opgøres det i resultatopgørelsen?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa. Mit holdingselskab har ejet unoterede anparter i et selskab (ejerskab

I tidligere regnskaber for mit holding har jeg anført de nominelle ejerandele på balancen (som finansielt anlægsaktiv) til nominel værdi, men vil nu nedskrive til 0. Dette kræver vel også en regulering i resultatopgørelsen? Jeg tænker det ville være logisk at fratrække nedskrivningen i årets resultat (f.eks. ala "øvrige finansielle omkosninger" eller "nedskrivning af anlægsaktiver til dagsværdi"). Hvad er det rigtige at gøre?

... og er der nogen som ved, hvilket betydning det har for SKAT?

Bh Alexander
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det skal med 99,9% sandsynlighed med i resultatopgørelsen og placeres i en af disse kategorier - afhængigt af din ejerandel og indflydelse i selskabet.

Indtægter af kapitalandele i tilknyttede virksomheder Indtægter af kapitalandele i associerede virksomheder Indtægter af andre kapitalandele, værdipapirer og tilgodehavender, der er anlægsaktiver

Og tabet skal (igen med ret stor sikkerhed) lægges til i den skattepligtige indkomst således at selskabsskatten beregnes af et større beløb end dit "resultat før skat".

Du er velkommen til at prøve www.multiregnskab.dk som har en masse funktionalitet til holdingselskaber omkring ejerandele, skat og årsrapport.

vh

Steffen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)