Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af enkeltmandsfirma

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Så gik året.. og det er tid til alt det praktiske.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som har 200.000,- stående på firmakontoen. 
Igennem året er der ingen udbetalinger blevet foretaget til mig selv eller andre - alt indtægt i virksomheden opspares, også fremadrettet, og derfor skal jeg jo beskattet efter virksomhedsordningen.

Nu står jeg og kigger på min forskudsopgørelse (den private) og kan se, at skat tager betragtning i virksomhedens indtægt på den. 

Nu står jeg også vil betale firmaskatten af overskuddet i enkeltmandsfirmaet (22%, ikke sandt?) - men hvordan gør jeg dette, og hvordan fortæller jeg skat, at virksomheden er noget for sig selv - og der ingen lønninger er til mig selv privat? 

God dag :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:

Hej allesammen,

Så gik året.. og det er tid til alt det praktiske.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som har 200.000,- stående på firmakontoen. 
Igennem året er der ingen udbetalinger blevet foretaget til mig selv eller andre - alt indtægt i virksomheden opspares, også fremadrettet, og derfor skal jeg jo beskattet efter virksomhedsordningen.

Nu står jeg og kigger på min forskudsopgørelse (den private) og kan se, at skat tager betragtning i virksomhedens indtægt på den. 

Nu står jeg også vil betale firmaskatten af overskuddet i enkeltmandsfirmaet (22%, ikke sandt?) - men hvordan gør jeg dette, og hvordan fortæller jeg skat, at virksomheden er noget for sig selv - og der ingen lønninger er til mig selv privat? 

God dag :-)

Jeg har jo set dine mange ? herinde, og også med dette vil jeg 100% klart sige til dig, at du skal ikke bogføre selv og slet ikke lave VSO selv. Det er meget kompliceret, selv visse revisorer laver fejl i hæverækkefølge mm - og hvad der står på bankkonto er langt fra nødvendigvis dit overskud. Selve indberetning til skat er simpel - men det er det regnskab der ligger bag ikke rigtigt - og skat er mere opmærksomme på VSO end alm personskattede enkeltmands

VSO er mere kompliceret end andre regnskabs/skatteformer og man skal ikke kaste sig ud i det, uden at kunne det. Gå til en rutineret VSO bogholder eller revisor - f.eks Michael Harboe - hils fra mig - han er normalt både rimelig OG dygtig https://harboe.nu/ 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)