Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan registrerer jeg salget når jeg beholder det i USD?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Normalt når jeg modtager betalinger i USD$ på min Transferwise Business konto, sender jeg det først til min danske erhvervs bank konto så jeg kan registrerer salget (omsat til DKK) i mit regnskab. Er det muligt at lade være med at sætte det ind på min danske konto, og blot lade det stå på min Transferwise business konto? Jeg vil gerne undgå gebyrerne og bruge pengene på udenlandskøb i USD. Er det muligt, og hvordan registrerer jeg salget når jeg beholder det i USD?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan jo kun bogføre i enten DKK eller USD. Det har ikke at gøre med hvilken konto de står på men bogføring sker i EN af de to (eller en tredie) valuta. Sælger du for 100 USD - så bogfører du det - ud fra jeg tror du bogfører i DKK, som DKK værdien den dag du sælger som f.eks 611 dkk og den værdi står så i regnskabet på din trasferwise konto. Når du så veksler, så opstår der en kursdifference + eller - som du har som indtægt eller tab på valuta. F.eks 31/12 tager du hele værdien i USD og regner om til DKK per 31/12 og her får du så tabet eller gevinsten på valutaen - uanset hvor den står og i hvad
Jeg ville råde til hver måned at udregne DKK værdien og holde det op mod den værdi du havde kontoen til primo, og der tage gevinst/tab hver måned

vent lige om andre har bedre metoder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)