Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge private ejendele til virksomhed og leje af lokaler før viksomhedsstart

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Har lige oprettet en enkeltmandsvirksomhed som er momsregistreret.
Jeg har allerede faktureret for over 50.000 kr. og endnu ikke skrevet nogle udgifter ind i mit dineroregnskab.

Jeg er musiker og har en computer og noget lydudstyr jeg har købt privat for mange år siden men som stadig har værdi iflg. markedsværdi på f.eks. DBA og Amazon. Jeg gerne vil sælge disse driftsmidler til min virksomhed (med faktura og uden moms). 50% af computeren da jeg også bruger den privat. 100% af det andet lydudstyr som jeg kun bruger til at drive min virksomhed. Derudover har jeg et studie jeg betaler husleje til hver måned.

Jeg har i den anledning 2 spørgsmål:
1. Når jeg sælger mine private genstande til virksomheden skal jeg da også overføre pengene til den konto jeg bruger til virksomheden? Eller skal jeg bare sørge for at have en faktura på købet som jeg skriver ind i mit regnskab? Altså skal jeg decideret overføre penge fra min virksomhedsbankkonto til min personlige lønkonto?

2. Jeg har også betalt for studieleje privat gennem de sidste 12 måneder før jeg startede virksomheden. Kan jeg skrive de regninger ind i mit regnskab? Eller kan jeg først skrive dem ind fra virksomhedens start af?

Håber I kan hjælpe mig!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - enten føre over eller - have som gæld i virksomheden til dig i mellemregning

2 leje inden kan du ikke tage ind derimod vil skat jo se et resultat af din virksomhed inden du havde CVR og dermed også se, at hvis du har trukket noget udstyr fra, så tager du det nu til indtægt

OM musiker er momspligt indtægt er jo ikke normalt tilfældet - men det er jo en anden sag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)