Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg privatejede ting "ind" i virksomheden?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 20
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har en del privatejde reservedele jeg har brug for at kunne bruge i reparationssammenhæng i min virksomhed. Dvs. jeg skal finde ud af hvordan jeg får de ting "ind" i virksomhedens regnskab og hvordan jeg kan sælge dem igen når jeg bruger dem til en reparationsopgave for en kunde.

Eller - er det overhoved nødvendigt? jeg kan også bare skrive på en kundefaktura et beløb for en "reservedel" og så er det underordnet om den er indkøbt til virksomheden eller blot taget fra min private hylde og solgt til en bestemt pris + moms?

Hvordan gør man?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan få dem ind - ved at finde noget der viser en sandsynlig markedspris (ex finde det på ebay, lauritz osv - og så fakturerer du privat uden moms til firmaet - men ja - som udgangspunkt kan du jo fakturere din kunde helt som du bliver enige om - med moms - uanset hvad

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Dec 20
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Tak for svar.

Hvis jeg nu vælger ikke at sælge reservedele fra mig selv privat til firmaet, men blot fakturere kunden for det, så vil man (dvs. SKAT hvis de vil se regnskaberne) ikke brokke sig over at jeg har solgt reservedele for x antal kroner uden at de står som indkøbte nogen steder?

Fordelen i ovenstående vil jo være at jeg slipper for en masse besvær, ulempen må vel være at jeg sådan set ender med at betale skat af det beløb jeg sælger mine egne reservedele for, fordi jeg først får beløbet jeg har opkrævet i det øjeblik jeg udbetaler overskud til mig selv - og der med betaler skat?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg ikke mene generer skat spor, præcis fordi du jo netop ikke tager et ekstra fradrag. Det er nok spørgsmål om hvilke ting, for hvis det er ting du har anvendt privat for at tjene penge inden, så vil de jo dels have skat af den del inden og så vil du skulle beskattes privat af det som du sælger fra privat til firma

Du betaler ikke skat af hvad du udbetaler men af dit overskud Ud og indbetalinger sker i status og påvirker ikke dit resultat

Overvej bogen Personlig virksomhed med en masse af det du bør vide - ebog eller paperback og letlæst https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)