Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forkert faktura beløb

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer.

Jeg har brug for lidt hjælp.

Sagen er således, at jeg arbejder sammen med en rimelig stor kunde. Jeg har sendt dem forkerte faktura beløb gennem ca 10 måneder. Fra medio 2019 til start 2020.

Fejlen er at jeg har sendt faktura inkl. moms, selvom prisen er aftalt eks. moms.

Hvad kan jeg gøre ? 

Det er hobet sig op til et ok stort beløb (tæt på 1 M DKK)

Er der nogen der kan hjælpe ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis prisen er aftalt ekskl. moms, så burde der ikke være det helt store problem.  Hvorfor taler du så ikke med din kunde ? 

Forstår ikke hvordan du kan lave sådan fejl over en så lang periode og så først opdage det næsten et år efter?

Tilmeldt 1. Sep 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej @ravn.

tak for svar. Fejlen er opstået ved at det har været auto genereret faktura, og derfor har jeg ikke set at priserne er blevet sendt inkl. moms.

hvordan skal jeg fakturere kunden ? Er det bare en ekstra faktura som har det totale beløb, eller er der andre måder ?

pft.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tør ikke sige hvad den bedste måde er, men en kunne vel være at lave en kredit note på alle fakturaer og så fakturere dem igen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må jo have faktureret for lidt dermed- så du skal kreditere 2019 for sig og 2020 for sig - og så ny faktura - jo stadigt vel med moms - nu bare på det korrekte beløb, så

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Sep 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sætter pris på dit svar.


Tilmeldt 1. Sep 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for svar.

Det har foregået over ca. 25 fakturaer. fordelt mellem 19/20

Kan jeg så lave en slutopgørelse hvert år for sig ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mere af hensyn til kunden - hvor kunden måske ville foretrække det kvartalsvis hvis kunden har kvartaltsmoms - men jeg tror som kunden bare retter 2019 for 2019 moms og 2020 for sig - så du KAN lave to kreditnotaer og nye fakturaer - bare du specificerer - så kunden let kan se hvad der skal rettes i 2019 som momstillæg og hvad der skal være ny 2020 moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Ravn skriver: Hvorfor taler du så ikke med din kunde ? 

En ting er hvad der er korrekt jf. lovgivning, en anden ting er: hvad ønsker kunden?

Du får ALDRIG engagement på et bestemt område, hvis du IKKE involverer alle parter. Hvis du nu egenrådig (omend lovligt og korrekt) retter en fejl, uden at informere, advare, eller endda inkludere din kunde, så vil de nok gøre det samme når de engang laver en fejl.

Selv hvis en fejl er i modpartens favør, så vil jeg altid synes at evnen til at indrømme en fejl scorer nogle point.

Albert

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)