Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

§-assistance?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Zaar:

Det er korrekt. Men det har vel ret beset ikke noget med sagen at gøre?

Om det har noget med sagen at gøre afhænger vel af øjnene der ser? - Sådan lige umiddelbart er manden vel overkvalificeret i forhold til den lov han nævner han arbejder udfra.



Med mindre man er advokat, er juridisk rådgivning til forbrugere omfattet af den pågældende lov, uanset uddannelse, og uanset om man i øvrigt vil det eller ej.

Zaar:

 Iøvrigt var det blot ren nysgerrighed hvilket vel er tilladt?



Selvfølgelig Smile

Tilmeldt 7. Mar 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm...Diana..hvad bygger du din tillid på?

Pas nu på, at du ikke køber "katten i sækken"

Altså nu må du, Peter, lige været lidt klar i spyttet..........

Enten er der meget brødnid her på Amino istedetfor saglig argumentation. Er det ikke bare det følelsesmæssige sniksnak der kommer op, sådan læser jeg det.  

Jeg kan kun bruge saglig faglig velargumenteret dokumentation baseret direkte på lovgivningen, som jeg i en anden tråd om samme emne prøvede at lave og få hjælp til at lave en ganske simpel SWOTanalyse for og i mod SMBA og APS.

Så venligst hjælp til med det, Peter det kan jeg bruge,

Jeg skal have data på bordet, ikke noget følelsesmæssig snak om "katte"., såre simpelt.

Hvis mine rådgivere ikke kan klare den opgave, er de ikke mine rådgivere, jeg spørger altid flere og derefter bedømmer jeg sagen selv, det tager en del tid og nok også penge, men så er fundamentet for sagen i orden og videnbaseret ellers bliver man kastet hid og did og det tør jeg slet ikke i denne vigtige sag for mig og jeg vil gerne kunne sove godt og roligt uden frygt for hvad der sker engang i fremtiden med min virksomhed, som jo reelt  er mit "3. barn", og den virksomhed skal ikke dø eler komme tilskade på dårligt renomé eller unødig tabt fortjeneste, på dårlige rådgivere. 

Jeg vil gerne have en revisor og en jurist der kan se sagerne fra mere end en side og kan komme med saglig dokumenteret ting..

 Jeg har desværre endnu ikke fundet lovbeskrivelsen for SMBA, men det leder jeg også efter, så hvis nogen kan finde det frem ville det da også være rigig godt, set med mine øjne.

Bevis venligst med saglige målbare argumenter, hvilken "kat=SMBA" jeg køber i den ene sæk og hvilken "kat=APS" jeg køber i den anden sæk?

 pft Diana

 

 

  

 

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Diana!

Den med "katten i sækken" var ment som et godt råd. Du kan ikke bedømme en rådgiver, der er anonym(ingen hjemmeside mv.)

ud fra 5 indlæg. Dermed intet sagt om personen.

Som gammel "rotte" her på Amino, har jeg set og været i kontakt med en del jurister her fra Amino, endda brugt nogen af disse i

konkrete sager, og nogen af disse jurister var bare ikke gode nok.

Den med SMBA mener jeg giver sig selv, og jeg synes, at du udleder forkerte konklusioner af debatten.

Du kan ikke omdanne skattefrit, hverken fra enkelt til SMBA eller fra enkelt til A/S/ApS .

Der findes ingen lov, der regulerer SMBA. Hvis der går hårdknude i noget, kan du komme på "herrens mark"!

Som det skrives i en af trådene, vil SMBA sandsynligvis være overflødig om få år.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må så give Diana lidt ret Peter. Man skal passe på med at bedømme folks faglige kvalifikationer hvis man ikke har noget at have det i, og det har du ikke her. Manden skriver jo at han er jurist, dvs. uddannet, og jeg må for mit vedkommende sige at jeg da leger med tanke om at få koblet en mere på og det måtte meget gerne være en med en juridist baggrund og også gerne der har ekspertise og interesse indenfor skatteforhold, hvad der dog ikke siges noget om her. Herudover er valg af rådgiver m.v. ikke kun et spørgsmål om faglige kompetencer. Det handler i høj grad også om kemi og dermed personlighed.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent!

Ja...det er så din mening.

Har bare oplevet andet i praksis, endda med flere advokater her fra Amino......men nok om det.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen naturligvis kan man da komme ud for dårlige rådgivere, revisorer og advokater. Også via Amino men derfor kan man jo ikke generalisere.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Bent..er stadig ikke enig, mener ikke, at jeg har generaliseret.

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Diana: 

Vil mene, at et selskab med begrænset ansvar (S.M.B.A.) er omfattet af lov om visse erhvervsvirksomheder (LEV).

Kan findes på bl.a. erhvervs- og selskabsstyrelsens hjemmeside.

m.v.h.

kirsten

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedrørende skattefri omdannelse: 

Jeg er ikke sat ind i Dianas "sag" og skal derfor ikke udtale mig om denne - vil blot bemærke at iht. lov om skattefri virksomhedsomdannelse (virksomhedsomdannelsesloven) kan omdannelse af en personligt drevet virksomhed til aktie- eller anpartsselskab ske som en skattefri virksomhedsomdannelse. 

Kirsten

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også korrekt, når visse betingelser er opfyldt:

- Udelukkende vederlæggelse i anparter, dog mulighed for at mellemregning eller hens. til senere hævning i VSO medtages som passiv i åbningsbalancen når blot det hæves inden stiftelsen.

- ikke negativ indskudskonto i virksomhedsordningen VSO.

- ikke negativ skattemæssig ansk.sum på anparterne medmindre VSO anvendes og det man omdanner er samtlige personlige virksomheder man har.

Jeg er sat lidt ind i Dianas "sag" og her er det muligt at lave en skattefri virksomhedsomdannelse forholdsvis enkelt.

 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)