Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MS C5 redigering

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. May 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er lidt svært at forklare hvordan jeg vil have den til at se ud, kan jeg eventuelt sende et eksempel som jeg har set?

 så er det nok lidt nemmere at forklare :D

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk dyb respekt, for dem, der her kan så meget omkring C5, men vil alligevel "prale med", at det kan gøres meget enklere.

Når du udskriver balance i C5 vælger du i "Skriv til" "Tekstfil" , og i "Brugerprinter" vælger du "Excel". I næste skærmbillede tager du bare "det hele med", som C5 foreslår, for det smarte ved at udskrive til Excel er, at du nu kan redigere alt det, du vil.

Dette har virket i C5 i en 2-3 år, som jeg lige husker det. Jeg kan dog ikke huske hvilken version, det kom med i, men man kan virkelig lave rigtig mange fine udskrifter på den her måde, for man kan altid vælge at udskrive til Excel. Jeg laver f.eks. lageroptællingslister med lige det, jeg skal bruge og med så stor en linjeafstand, at listerne kan udfyldes manuelt.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 20. May 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hvad nu hvis jeg ikke kan vælge excel??? :(
Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Oprindeligt skrev han at han kører v 4.0.

 Problemet er at den ikke er installeret per default - det skal man selv gøre. Den skal blot oprettes under Generelt/Tilpasning/Brugeropsætning -> Printer (tror nok det er stien - det er brugerprinteren du skal have fat i). Kald printeren Excel og vælg den C5 printer, der hedder Excel og sæt den til at køre på port: PRN / LPT1 (har ingen praktisk betydning, skal blot være angivet) - herefter kan du vælge Excel som printer. 

 Hvis Word ikke er sat op som printer, fungerer det på samme måde - bare vælg Word som printer.

 Hvorfor MS har valgt ikke at gøre det default er mig en gåde... 

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Magnus Lund:
Oprindeligt skrev han at han kører v 4.0.


Embarrassed

Men dejligt at se, at du Magnus er på banen med svar også. Jeg har altid nydt dine svar.

- og du (eller andre) ved vel ikke "tilfældigvis", hvordan man sletter en tilrettet rapport (en $-mærket). Jeg har i tidernes morgen tilrettet et par stykker via "rep/ret"-menuen, men dem bruger jeg ikke mere, men de fylder stadig op for mig, da jeg ikke kan finde en "slet" knap/genvej, eller se, hvor de ligger gemt. Jeg vil gerne have dem slettet (jeg har nemlig brugt alle mine tilkøbte rapporttilretninger)

- og ja, selv om jeg nyder at bruge Excel til at lave pæne rapporter i, så er der den ulempe, at disse tilretninger ikke kan gemmes, så derfor er det ikke nogen god idé til rapporter, man ofte udskriver Wink

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lisbeth Toft Jensen:

Men dejligt at se, at du Magnus er på banen med svar også. Jeg har altid nydt dine svar.

- og du (eller andre) ved vel ikke "tilfældigvis", hvordan man sletter en tilrettet rapport (en $-mærket). Jeg har i tidernes morgen tilrettet et par stykker via "rep/ret"-menuen, men dem bruger jeg ikke mere, men de fylder stadig op for mig, da jeg ikke kan finde en "slet" knap/genvej, eller se, hvor de ligger gemt. Jeg vil gerne have dem slettet (jeg har nemlig brugt alle mine tilkøbte rapporttilretninger)

Takker Smile. Det skal du gøre under rep/slet - hvis du kører i konsolversionen skal du lige 'bladre' lidt ned med piltasterne for at finde den.

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Magnus

Takker....  (sagde bonden, da han satte sig på riven)

Nå, spøg til side. Tusind tak. Det virker. Og så fik jeg da også øje på export (+slet) og import funktionen, den kan vel også være ganske nyttig, hvis man ikke helt kan nænne at slette en rapport for evigt?

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt sikkert - import/export funktionerne gemmer rapportdefinitionen som en tekstfil, som kan udveksles imellem forskellige C5 installationer - ligesom man kan anvende dem som en backup-funktion, når man laver større rettelser i en rapport.
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)