Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagebetaling af indskud i virksomhed (I/S)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. 

Jeg var i December med til at opstarte en virksomhed, som blev momsregisreret i februar CA- et I/S

De andre ejere ser mig mere som en ansat end en ejer.. og nu vil jeg jo gerne have mit indskud tilbage. 

Hvordan håndtere man denne tilbagebetaling rigtigt. Skal de bare udbetale løn eller kan man udbetale dem uden problemer når det er et I/S?

Der har ikke været noge omsætning i selskabet, hvis det er relevant. 

Tak for hjælpen :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Man har ikke indskud i I/S - Hvis noget - så skyder man privat kapital ind og det er helt frit at hæve den igen - i det hele taget - har hver ejer i I/S sin indskuds/hævekonto (hvis man er klog) og indskud og hævninger slet ikke påvirker ens skat - så - er der penge og vil de aflevere _ sker det uden skat og vil de ikke - ja så må du kigge til ejeraftalen 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. 

Tusind tak! 


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Man har ikke indskud i I/S - Hvis noget - så skyder man privat kapital ind og det er helt frit at hæve den igen - i det hele taget - har hver ejer i I/S sin indskuds/hævekonto

Man taler da i høj grad om indskud i et I/S. Her er det bare interessenternes aftale der udgør rammen for hvor meget eller hvad der indskydes i I/S. Det aftalte indskud kan man ikke bare "hæve" frit igen. Det indskudte er det beløb som man ved sin indtræden har lagt hånden på bloggen for. Hæver man mere ind der er aftalt indskudt kan de øvrige kræve beløbet indbetalt igen.

@Kasper, du er udtrådt af I/S. Det vil sige at du har afstået din ejerandel til de to øvrige interessenter. Det skal behandles som du har solgt din del til de øvrige. Det vil eksempelvis betyde, at har har du indskudt 1000 kr og du har får et beløb svarende til det indskudte tilbage  så har du solgt for 500 kr til hver af de to øvrige. Her er der ingen skat. 

I skal lave en aftale omkring din udtråden, hvor der står hvem der har overtaget din andel af I/S og får hvor meget. Om de to øvrige så betaler af egen lomme eller via I/S er dig underordnet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen enig - det er et indskud - men blot ikke som et selskab - en bunden kapital - Du har selvklart ret hvis der er aftalt et indskud i ejeraftale e.l. så er det jo aftalt - men uden at kunne være spor sikker, så tvivler jeg på der faktisk er en større aftale om ting - bla.a ud fra At - de andre ser ham mere som en ansat eller som en ejer (ville vel være afklaret i ejeraftale hvad de enkelt skal) og - så er der jo ingen omsætning endnu.

Enig i hvis indskud er givet forpligtende og ikke bare som del af hver kapitalejere andel osv - så kan han ikke lige få penge ud - men det forudsætter så der er en eller anden aftale går jeg ud fra - ellers er det vel ikke anderledes, end at hver ejer kan have hver sin indskudskonto som kan gå op og ned når der - mere eller mindre tilflældigt skydes ind ved behov og hæves - men du har jo ret - det kan sagtens være del af aftale -som trådstarer som må se

Lier-  Hvis der ikke er en ejeraftale eller andet skriftligt aftale om deres indskud - hvordan får trådstarter så rodet sig ud - hvis han af de andre ses som ansat (og jo nok behandles sådan) og der endnu ikke er omsætning. - forudsat naturligvis, at han vil udtræde af det I/S.
Det må jo kunne være slem klemme og normalt er det vel lidt enklere, at ville udtræde af I/S en af ApS (hvis ingen vil købe ens anparter)

Venlig hilsen. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk et super nyt projekt - så ingen ejeraftaler eller andet bindende.

Kun en indbetaling af et vis beløb som jeg nu skal have udbetalt igen.

Jeg er stadig lidt i tvivl om det bare kan udbetales eller ej.

De andre har heller ikke ejeraftaler

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Asmussen:

Det er faktisk et super nyt projekt - så ingen ejeraftaler eller andet bindende.

Kun en indbetaling af et vis beløb som jeg nu skal have udbetalt igen.

Jeg er stadig lidt i tvivl om det bare kan udbetales eller ej.

De andre har heller ikke ejeraftaler

Det var ganske meget som jeg forventede det og som nævnt i første svar - er manglende ejeraftaler som at sejle på en armeret sømine - men vent på Lier også.

Jeg vil mene du kan kræve dit indskud ud og udtræde af det I/S når der ingen aftaler er. Det vil jeg mene skal kunne ske rimeligt kortfristet

Du må regne med så at skulle udtræde, hvis du vil have penge ud og de andre har indbetalt samme beløb og ikke vil ud og ikke hæver noget - men hvis de andre ser dig som ansat uden løn og du ikke virker tilfreds og I kører helt uden aftaler, så er det nok også meget godt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifølge cvr er han udtrådt......

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Ifølge cvr er han udtrådt......

godt fundet ud fra det navn :)  - og så er der vel ingen tvivl om,, at han skal have sit “indskud” uden ejeraftaler eller noget som helst - retur - fornuftigt kortfristet

og til spørgsmålet om det skal være som løn er svaret nej - det ville jo udløse skat at der er jo vel indskud egne frie beskattede penge - så det skal ikke være som løn - det er som at betale et lån tilbage blot-  og uden andre aftaler - ingen rente men bare betale ved at overføre i netbank

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jun 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
don't want to lose, try find in Agoda discount ipricethailand.com/coupons/agoda/
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)