Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan jeg lære russisk sprog ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 934
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, den er god nok ... Min kæreste er fra ukraine, og skal snart besøge forældrende, der ikke taler dansk eller engelsk. Tænkte jeg vil lære lidt russisk, men skal man på sprog skole ?

Er der ikke selvstudie, lærer bøger osv. jeg selv kan bruge ? 

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kikke ind på www.konsonans.dk

Caroline er en kanon sød pige og kan se at hun også tilbyder russisk som eneforløb eller i hold.

Kærlig hilsen

Sanne 

 

 

Fra Herning
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Granholm IT og PC support:
Min kæreste er fra ukraine, og skal snart besøge forældrende, der ikke taler dansk eller engelsk

 

Tror sku det er nemmere og lære dem engelsk :). Russisk er vist et extremt svært sprog :D

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 934
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

 Har skrevet om pris mm til www.konsonans.dk. Havde håbet jeg kunne klunse mig igennem og lære lidt inden jeg gik i huk med et kursus :o)

Min kæreste kan jo evt. "hjælpe mig"... Kan være jeg skal kigge forbi biblo :o) 

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv myhappyplanet.com. Ved ikke om det virker....

 

Hilsen Louise 

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kære storesøster er faktisk netop startet på et russisk sprogkursus, for at lære det.

Efter hvad hun kan berette, så er der ikke så meget andet at gøre end at fatte lærebøgerne hånd i hånd med en der har forstand på det, og så komme igang. Det er utrolig svært påstår hun. Så på med vanten og skynd dig at lær de fundamentale begreber og systemer i sprogets stamme. 

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv i gang med at lære sproget - min erfaring er, at man først skal lære bogstaverne. Derefter begynder man fra en ende af, med at lære ord og lidt grammatik - mest ord. Når man har et ordforråd på 1000 ord så begynder det at blive yderst brugbart til at læse tekster derovre - desværre så er stort set alle skilte i Ukraine på ukrainisk, og ikke på russisk, så man skal der også lære ukrainske ord. F.eks. hedder det Выхид Мисто eller noget i den retning når man skal finde ud af metroen, og ikke Выход Город som på russisk, og hvis man har et russisk kort med Vladimirgade (Владимир Улица) så står der altså Volodyrgade på ukrainsk på gadeskiltene (Володимир Вулицп). Selv månedsnavne, ugedage, og ord som blomster, minutter osv. er forskellige på ukrainsk. Det minder vist lidt om svensk vs. dansk, at lære russisk for at tale med ukrainere svarer lidt til at lære svensk for at tale med danskere. Det hjælper dog lidt, at mange blander sprogene derovre, så der i det ukrainske bruges mange russiske ord, og mange ukrainere kan faktisk ikke helt rigtig ukrainsk, men kun russisk, så det er helt klart russisk man skal lære, hvis man som dansker vil kommunikere derovre.

Det virker på mig som om, at det er lige så svært for dem at lære engelsk som det er for os at lære russisk. De har store problemer med "a" og "the", med verbet "to be", og der er rigtigt mange ord på russisk og ukrainsk, som ikke rigtig findes på samme måde på engelsk. Derfor skal de lære en hel begrebsverden og tankegang når de skal lære engelsk - og det gør man ikke bare lige. Hvis man oversætter russisk ord-for-ord til engelsk, så bliver det komplet uforståeligt.

Jeg synes at det er fedt at lære russisk, og du skal bare klø på.

 

Tilmeldt 17. Jan 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tråden er fra februar 2008.
Mon ikke trådstarter har fundet en løsning nu.. Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)