Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO på Frames opbyggede sider.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej gutter og gutinder.

Hvordan er det nu liiiiige det er med organisk SEO på sites der er opbygget i frames?
Altså udover metatagging og de initielle ting....

Søren J Wink 

Søren J ;o)

Partner hos www.nosuchagency.dk 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 16:34

Hej Søren

Det er desværre noget rigtigt hø med SEO og frames. Det er som regel svært at finde gode argumenter for at forsøge sig med det i stedet for at droppe den forældede frames opbygning og komme videre.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 18:23

ikke mange der vil kunne få noget positivt ud af at optimere et framesite

Men forstår heller ikk at du koder noget i frames? Der findes da lignende effekter i dag?

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 07
Skrevet kl. 19:09

Hehe.

Ja nu er det så ikke mig der koder. Det er et gammelt site jeg er blevet bedt om at kiggelure lidt på fordi de mere eller mindre overhovedet ikke er indekseret.... Jeg havde håbet på at der var en måde, men det lugter lidt af et redesign....

Flere bud??

Søren J Wink 

Søren J ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29

Søren Jensen:
det lugter lidt af et redesign....

Det kan du med god samvittighed anbefale! :) 

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 19:42

Frames hører det forrige årtusinde til, så det hører slet ikke til i disse tider. Men sørg i hvert fald for, at hvis man går direkte ind på en side, der  læses i framen, så vil hele indholdet læses, som de f.eks. gør på Arto: http://www.arto.dk/section/cms/page.aspx?id=8

Men jeg er helt enig - redesign må være det bedste SEO-råd Smile

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 07
Skrevet kl. 09:59

Martin H. Møller:
Frames hører det forrige årtusinde til, så det hører slet ikke til i disse tider.

Sådan! Ikke så meget pjat og lirum larum. Jeg har amo' nok nu til at råbe højt næste gang jeg taler med webmaster.... rigtig højt Big Smile
I skal have tusind tak for hjælpen alle sammen.

Søren J  Wink

Søren J ;o)

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 10:23

Jeg vil også klart anbefale et redesign unden frames - brug i stedet server side include filer.

Indtil i har det færdigt kan du (hvis i ikke allerede har det) tilføje et javascript på hver enkelt side som tilføjer de andre frames - således at for eksempel navigations frame menuen bliver hentet ind.

Mit ovenstående tip gav vist ikke meget mening nu hvor jeg læser den igen  - men den er god nok - trust me :-)

Prøv at søg efter "javascript for including frames" eller sådan noget i den stil. 

Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 10:34

Synes nu en side opbygget i frames til intern brug f.eks. administration osv. fungerer bedre.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:39

Sanmme funktionalitet som frames kan opnås med div tags der har scroll bar. Så rent usability mæssigt er der ingen "undskyldning" for at bruge frames. Microsofts MSDN bruger noget lignende, så det har sikkert sine berettigelser.

Mvh Jesper

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)