Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Shop til klatreudstyr - også for kvinder

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Ølstykke
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 102
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,
Jeg skal til at investere i et re-design af min shop og savner nogle ideer til hvad der kan gøres bedre?

Og så har det slået mig at 85% af mine kunder er mænd!
Hvad skal der til at sælge klatreudstyr til kvinder, for der er efterhånden rigtigt mange kvinder der dyrker klatring. Skal der andre ord på produktbeskrivelserne, bedre billeder, eller hvad er det der skræmmer kvinder væk fra min webshop?
Mvh
Steen

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

I følge denne klubstatistik er ca 73% af medlemmerne over 19 år mænd. Blot lidt input. 

Medlems fordeling i KK

 

Aldersfordeling Kvinder Mænd Total
0 - 12 21 20 41
13 - 18 18 14 32
19 - 24 12 22 34
25 - 59 146 410 556
Over 60 1 5 6
Grand Total 198 471 669

 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 102
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig, uden at jeg lige kendte det skema, men det skal naturligvis med.I selv samme klub er der iøvrigt en klatrende mødre gruppe! 
Men lad mig så uddybe lidt, de få kvinder der handler hos mig køber de få ikke-klatre ting jeg har i biksen.

Min tvivl på det punkt er vist om kvinder køber funktionaliteten eller designet? I øjeblikket er det min fornemmelse at de fleste køber designet, selvom det er sikkerhedsudstyr de køber og det undrer mig lidt.
Jeg synes i og for sig at min biks indgyder den seriøsitet man kan forlange af en sådan forretning, så for mig selv er jeg nået frem til at designet og præsentationen af varen må sætte begrænsninger?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Målgruppe, design og klipper
Jeg tror du har en målgruppe, som falder fra ved bla. design.

Det skal virke imødekommende, men samtidig skal du også udståle mere klart hvad du handler med.
Peak Sport.. Tjo.. Meget godt. Og det krører jo.
Men hvad med et slogan; Kvinder klatre bedst, Klatreudstyr der holder, Klatring også for dig.. etc.

Loget fatter jeg ikke.. sorry.. 

Nogle billeder af klipper, eller hvad man nu klatrer på. Og så et skift af farven i top "banneret"..
Nu vi er i toppen.. Så er det en utrolig lav kvalitet den ligger i. Den næste skal du have krystal-klar, og samtidig en rolig farve.

Jeg siger det lige igen - billeder af klipper ;)
Få lidt inspiration her, her og her.. Inspiration det holder! :)

Udvidelse..
Du skal have fundet ud af om du vil vælge, at din side (det grønne, sorte og  gullige) skal  udvide sig. eller om du bare vil have hvid baggrund.
Lige nu er det sådan en mellem ting.

Jeg tror det holder bedst med et fast design, på en hvid baggrund. Og designet er centreret.
Med "designet" mener jeg den kasse som danner helheden af hjemmesiden. Ikke det hvide bagved.

Detaljer
Drop copyright i bunden, med mindre det er meget vigtigt for dig. (p.t. er det overflødigt og fyldende)
Ingen gidder snuppe noget fra en webshop. Og du har alligevel rettighederne, selvom du ikke skilter med det.

Ellers
Det ser ud til du er godt sat på markedet, og kend i de rigtige kredse. Så det eneste jeg ser du mangler, er en super lækker side.
Og det behøver ikke være den helt stor og dyre løsning
Ham grafikeren som tager max. 10.000kr (nok omkring 6.000kr) er også værd at overveje.
Du kan finde masser af grafisk-arbejdende her på amino.. Jah, selv en som mig ;)

Og ind til videre kan du godt klare dig med noget hjemme-bix. Det virker skam også :) .
Har du en ven, som kan noget med nogle farver, linier og billeder - så tag en snak med ham. (bare som en midlertidlig løsning)

Fra Ølstykke
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 102
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sjovt nok en kvinde - og prof grafiker - der har lavet logoet og det beholder jeg nu, selvom det ikke lige siger dig noget. Ellers har du i stor udstrækning bekræftet min egen opfattelse af hvor jeg skal sætte ind.
Billeder af klipper...jeg synes det er banalt, men det kan være du har ret.
Tak for dit indlæg.
mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

At du evt. beholder logoet er jo helt op til dig. Og gør heller ingen skade..
Men hvis du virkelig ville give den en skalle, så få lavet noget der associerer med klatring og det miljø som klatring er i. (fx. klipper eller hvad det nu er I klatre i.. bjerge.)

Ellers kombiner det nuværende logo med ny baggrundsfarve, og rigtig gerne billeder.
Når jeg siger billeder, så mener jeg BILLEDER. Det er en meget vigtig del, af opfattelsen af siden. Bare et er nok.. (som ikke er produkt billede)
:)

Læs dette i en venlig tone, så slipper vi for meget bøvl ;) 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 102
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 06:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det er da bestemt meget venligt at du overhovedet tager dig tid til at kritisere min shop - så du skal slippe for bøvl...
Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Spe:

Det er sjovt nok en kvinde - og prof grafiker - der har lavet logoet og det beholder jeg nu, selvom det ikke lige siger dig noget. Ellers har du i stor udstrækning bekræftet min egen opfattelse af hvor jeg skal sætte ind.
Billeder af klipper...jeg synes det er banalt, men det kan være du har ret.
Tak for dit indlæg.
mvh

Hej,

Du skal huske på at din målgruppe med det samme skal kunne indentificerer sig med sitet, og det første de ser er dit logo. Ellers - væk er kunden.
Jeg vil også anbefale dig at få lavet et nyt proff logo der er skarpt og flot. Dét du har nu er virkelig IKKE lavet spor flot - slet ikke hvad man kunne forvente sig af en grafiker.

Ellers er der jo nok at tage fat på: Wink

1. Jeg vil anbefale dig at få centreret designet. Sådan ser det ud på en høj opløsning: http://peecee.dk/upload/view/98885/full

2. Få styr på dit farvevalg og vær derefter konsekvent.


Mvh. Anders

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Spe:

Jamen det er da bestemt meget venligt at du overhovedet tager dig tid til at kritisere min shop - så du skal slippe for bøvl...
Smile

 

Det er jeg skam rigtig glad for :) .. nogle folk kan bare ikke tåle kritik, så skulle lige sikrer mig.

 

Studenten:

Hej,

Du skal huske på at din målgruppe med det samme skal kunne indentificerer sig med sitet, og det første de ser er dit logo. Ellers - væk er kunden.
Jeg vil også anbefale dig at få lavet et nyt proff logo der er skarpt og flot. Dét du har nu er virkelig IKKE lavet spor flot - slet ikke hvad man kunne forvente sig af en grafiker.

Ellers er der jo nok at tage fat på: Wink

1. Jeg vil anbefale dig at få centreret designet. Sådan ser det ud på en høj opløsning: http://peecee.dk/upload/view/98885/full

2. Få styr på dit farvevalg og vær derefter konsekvent.


Mvh. Anders

Super pointe, og godt beskrevet - følg den ;) 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 102
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :


Hej Anders,
Jeg er helt enig i at websiden skal ryddes op så at sige. Jeg har forskellige tilbud på dette arbejde, ca 15-20k. Er der mon nogen der tror at det vil øge min konverteringsrate væsentligt?
Jeg har en sæson fra april til august, i den tid ligger den på ca 2,5%, hvilket vist er rimeligt, ca 1-1,5% resten af året. Jeg tror ikke jeg kan øge den meget resten af året, det ville nok kræve at danskerne skulle begynde at vinterklatre...
Men 15-20k er meget for et marked med 3500-4000 potentielle kunder.
Mvh

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)